100 משפחות שכולות לליברמן: לא למנות את אלוף יאיר גולן לרמטכ”ל

"דם ילדינו זול בעיניו": 100 משפחות שאיבדו את יקיריהן פנו לשר הביטחון אביגדור ליברמן בדרישה לפסול את מועמדותו של סגן הרמטכ"ל לשעבר לתפקיד הרמטכ"ל, עקב שורות התבטאויות שלו בעבר
חיים טוויל
א' אלול התשע"ח / 12.08.2018 20:55

100 משפחות שכולות, החברות בפורום ‘בוחרים בחיים’, שיגרו מכתב לשר הביטחון אביגדור ליברמן בדרישה לפסול את מועמדותו של אלוף יאיר גולן לתפקיד הרמטכ”ל. כך פורסם הערב (ראשון) במהדורה המרכזית של ‘החדשות’.

המשפחות הסבירו במכתבן כי הסיבה להתנגדותן היא שורת התבטאויות “מקוממות” של גולן.

המכתב נשלח ביוזמת הרצל ומרב חג’אג’, הוריה של החיילת שיר הי”ד, שנרצחה בפיגוע בארמון הנציב.

המשפחות השכולות ציינו, בין היתר, כמה התבטאויות עבר של גולן, בהן נאום מלפני יותר מעשור, במהלכו אמר לצעירים שיעדיף לסכן חיילים כדי להימנע מהרג מיותר של אישה בת 60.

אמירה נוספת היא שלא צריך ליטול חיים של פלסטיני לא-חמוש שרץ לעברם של ארבעה חיילים.

והאמירה המפורסמת ביותר שלו בדבר תהליכים בישראל שמזכירים לו את גרמניה הנאצית.

כזכור, האלוף גולן, לשעבר סגן הרמטכ”ל, הפתיע רבים בטקס יום הזיכרון לשואה שנערך במכון משואה במאי 2016, כשאמר אז כי הוא מזהה בישראל של היום עדות לתהליכים שהתרחשו באירופה לפני השואה.

“אם יש משהו שמפחיד אותי בזיכרון השואה, הוא זיהוי תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו באירופה בכלל, ובגרמניה בפרט, אז — לפני 70, 80 ו–90 שנה — ומציאת עדות להם כאן בקרבנו, היום, ב–2016”, אמר.

המשפחות השכולות כתבו: “מהתבטאויות אלו עולה תמונה מדאיגה של מפקד המוכן לקחת סיכונים מיותרים של חיי חיילינו. כהורים, אחים ובני זוג שכולים, ציטוטים אלה מדאיגים אותנו ביותר. אדם שדם ילידנו זול בעיניו – אינו יכול לשמור ולפקד עליהם”.

ההליך לבחירת הרמטכ”ל הבא של צה”ל יצא לדרך בשבוע שעבר, לאחר ששר הביטחון ראיין בלשכתו ארבעה אלופים: אביב כוכבי, יאיר גולן, ניצן אלון ואיל זמיר.

גם ראש הממשלה נתניהו יראיין את המועמדים, ולאחר בדיקת כשירותם על ידי הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה, ייקבע סופית מי הוא הרמטכ”ל הבא.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות