מוסדות סאטמר על ביקור הסמינר בבסיס: “השטן ניסה להכשיל אותנו”

אחרי הסערה בחצר סאטמר ובחוגי הקנאים על ביקור בנות הסמינר של הקהילה בבני ברק במחנה צבאי בלטרון - מפרסמת הנהלת המוסדות "מכתב הבהרה" • "עזבו את המקום בלי שום מכשול"
יוסף גרינבוים
כ"א אב התשע"ח / 02.08.2018 12:42

בנות הסמינר של קהילת סאטמר בבני ברק הגיעו ביום רביעי שעבר לביקור במחנה צבאי של צה”ל בלטרון – מה שגרר סערה בחסידות.

הנערות הגיעו לבסיס במסגרת טיול רשמי של מחנה הקיץ מטעם הסמינר.

גורמים בחסידות – כמו גם בחוגי הקנאים – טענו, כי הנערות לא קיבלו כל הודעה על כך שנוסעים למחנה צבאי, והביעו תרעומת על כך שהביאו אותם למקום ה”מזוהה עם הציונות”.

בעקבות כך פורסם אתמול מכתב הבהרה ששגרה “הנהלת מוסדות סאטמר בני ברק” להורי התלמידות.

במכתב מגוללת הנהלת הקהילה את השתלשלות האירועים שהובילו לתקלה, וכי הן עזבו את שטח הבסיס באופן מיידי.

במכתב הנהלת הקהילה נאמר: “היות שביום רביעי פרשת ואתחנן ניסה השטן להכשיל אותנו והגיעו בנות מוסדותינו הקדושים למקום שלא מתאים משום הרחק מן הכיעור הציוני, ובמסירת נפש השתדלו המחנכות ‘תיכף ומיד’ לעבור למקום אחר על אף הטרחא והקישויים, לכן ראינו לנכון להודיע להורים סדר הדברים”.

בהנהלה מסבירים כי “המנהלות של הבית חינוך חיפשו אחרי מקום מתאים לערוך שם איזה שפי”ל לתלמידות במסגרת הפעילות של הקעמפ שהי’ נצרך לכך שטח גדול וריק, והציעו להם שטח ב’פארק לטרון’, וכמו שנוהגין תמיד כשנוסעים עם התלמידות, הלכו המחנכות מקודם לבדוק את המקום אם הוא מתאים ונכון, וכשהגיעו לשם בשעות הערב, הכניסו אותן בעלי המקום דרך הפארקינג-לאט של הפארק ובדקו וראו המקום מתאים ונכון, ולא ראו שום שמץ וזכר כל שהוא של הצבא הטמא וכדומה כלל וכלל”.

אלא ש”ביום שלאחריו,  כשהגיעו שם התלמידות עם האוטובוסים, לא נתנו להם להיכנס דרך שם אלא הורידו אותן דרך הכניסה של המוזיאון של הצבא הטמא, שנמצא ליד הפארק”.

לדבריהם, תיכף כאשר הבחינו המחנכות שהמקום אינו מתאים הן הזעיקו את האוטובוסים, שכבר נסעו, שישובו לקחת אותן. “והשתדלו המחנכות להוציא את התלמידות דווקא דרך הכניסה של החניה, שלא יעברו שוב דרך המוזיאון של הצבא הטמא, ועזבו את המקום בלי שום מכשול”.

סמינר סאטמר

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חינוך כושל
    03/08/2018 13:22
    ג בן ל
  1. האם החינוך של סאטמער כל כך חלש, שאם הבנות יראו טנק ציוני, הן עלולות להיכשל?