“חובת ההוכחה על ביבי”: מתגבשת תכנית לביטוי המחויבות לדרוזים

המחאה נגד חוק הלאום: נתניהו והשרים כחלון, ליברמן, לוין וקרא נפגשו עם הח"כים הדרוזים שעתרו נגד החוק לבג"ץ • מחר ייפגש ראש הממשלה עם נכבדי העדה במטרה לגבש תוכנית שתבטא מחויבות לציבור הדרוזי
אריה ריבקינד
י"ד אב התשע"ח / 26.07.2018 17:17

ראש הממשלה, שר הביטחון, שר האוצר, שר התיירות, שר התקשורת איוב קרא וחברי הכנסת חמד עמאר ואכרם חסון, נפגשו בצהריים (חמישי) לדיון על צרכי החברה הדרוזית.

מחר יפגש ראש הממשלה נתניהו עם נכבדי העדה הדרוזית בישראל, ובראשם השייח׳ מוואפק טריף.

מיד בתום ההתייעצויות הללו, תגובש תכנית שתתן ביטוי למחוייבות העמוקה של מדינת ישראל לציבור הדרוזי.

בתום הפגישה נמסר: “השיחה התקיימה ברוח עניינית וחיובית”.

השר קרא צייץ בטוויטר בסיום הפגישה: “בעקבות בקשתי נפגשנו אצל רה”מ עם השרים ליברמן, כחלון ולוין וחה”כ חמד עמאר ואכרם חסון, כדי לדון על צרכי החברה הדרוזית. לאחר המפגש החיובי יפגש מחר רה”מ גם עם נכבדי העדה ובראשם השייח׳ טריף. מיד בתום ההתייעצויות הללו תגובש תכנית שתתן ביטוי למחוייבות העמוקה של מדינת ישראל לדרוזים”.

ח”כ אכרם חסון אמר לאחר הפגישה עם ראש הממשלה, כי זיהה נכונות לשינוי החוק לטובת העדה הדרוזית. “נמתין להתפתחויות ונגיב. חובת ההוכחה היא על ראש הממשלה”, אמר.

ל’כאן הוא אמר’: “עוד בטרם התקרר הקפה אצל נתניהו וכבר התפרסמו הצהרות לא אחראיות, כאילו העניין הוסדר. הכל עדיין בגדר דיבורים והבטחות ושום דבר לא נגמר עד יחול שינוי בחוק הלאום. אנחנו לא מתקפלים על סמך הבטחות של נתניהו ובטח לא משיכת העתירה לעליון. מי שאינו נאמן לעדתו, אינו יכול להיות נאמן למדינתו”.

מוקדם יותר השבוע עתרו לבג”ץ חבר הכנסת הדרוזי אכרם חסון מכולנו, יחד עם פורום עורכי הדין הדרוזים ויו”ר פורום ראשי הרשויות הדרוזיות והצ’רקסיות, בדרישה לבטל את חוק הלאום.

“אין לנו בעיה עם העם היהודי ואין לנו בעיה שמדינת ישראל היא ביתו של העם היהודי, אבל מה איתנו?”, שאל חסון, החבר בקואליציה – והוסיף: “מה עם מי שהקריב למען קום המדינה ונלחם למענה, מה עם 420 חללים ומעל אלף מאתיים נפגעי ונכי צה”ל?”

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות