סקר חדש: מפלגה בראשות לפיד, כחלון ואשכנזי זוכה ל-29 מנדטים

המפה הפוליטית עשויה להשתנות בעקבות סקר חדש לפיו מפלגת מרכז היפותטית שמאחדת בין יאיר לפיד, משה כחלון, וגבי אשכנזי הייתה מקבלת 29 מנדטים • למרות זאת נתניהו עדיין מוביל עם 33 מנדטים • וגם: מי האיש הראוי ביותר להנהיג 'מפלגת מרכז'?
קובי פינדרוס
כ"ה תמוז התשע"ח / 08.07.2018 15:10

סקר חדש המתפרסם היום [א] באתר וואלה עשוי לשנות את המפה הפוליטית. על פי הסקר שנערך על ידי מכון המחקר “פאנלס פוליטיקס עולה כי לו הבחירות היו נערכות היום, מפלגת מרכז היפותטית שמאחדת בין יו”ר יש עתיד יאיר לפיד, יו”ר כולנו משה כחלון, ואשכנזי הייתה מקבלת 29 מנדטים, והופכת להיות המפלגה השנייה בגודלה.

אלא שגם שילוב כזה, כך לפי הסקר, לא משפיע על מעמדו של נתניהו, כי הליכוד עדיין נותרת המפלגה הגדולה עם 33 מנדטים, אך חיבור של לפיד-כחלון-אשכנזי עשוי מצד שני לרסק את המחנה הציוני בראשות אבי גבאי, שבתרחיש כזה מקבל 8 מנדטים בלבד.

הסקר בחן גם את מידת ההצלחה של אשכנזי לו היה מחליט על הקמת מפלגה עצמאית חדשה, וחוזה כי היה מקבל 6 מנדטים, שמגיעים בעיקר ממצביעי ליכוד ויש עתיד. מדובר בתוצאה נמוכה ביחס לתחזיות לגבי רשימה בראשות בני גנץ, שבסקר של מינה צמח בשבוע שעבר קיבלה תחזית של 14 מנדטים.

ומה היה קורה אילו היו הבחירות נערכות היום כשהסיטואציה הפוליטית נותרת זהה? ובכן, הליכוד הייתה זוכה ב-35 מנדטים, כשיש עתיד הרחק מאחוריה במקום השני עם 17 מנדטים, הרשימה המשותפת עם 12, והמחנה הציוני בראשות אבי גבאי ממשיך לדשדש עם 11 מנדטים. עוד מראה הסקר כי במפה הפוליטית הנוכחית זוכה הבית היהודי ל-10 מנדטים, יהדות התורה ל-8, מרצ ל-7, כולנו ל-6, ישראל ביתנו ומפלגה חדשה בראשות אורלי לוי מקבלות 5 מנדטים כל אחת, ובסוף הרשימה ש”ס עם 4 מנדטים בלבד.

שאלה מעניינת נוספת עלתה בסקר על זהות האדם שהנשאלים מעדיפים לראות “מנהיג את גוש המרכז בבחירות הבאות לכנסת”. מתשובותיהם עולה כי יאיר לפיד מוביל עם 19% מקרב כלל המשיבים המעדיפים אותו ו-34% מקרב מצביעי המרכז. אחריו בני גנץ, שבציבור הכללי מקבל 15% תמיכה ובקרב מצביעי מרכז 18%. במקום השלישי מדורג משה כחלון, שבכלל מגדיר את עצמו איש ימין; אך 14% מהציבור הכללי ו-12% ממצביעי המרכז סבורים שהוא האדם שצריך להנהיג את גוש המרכז בבחירות הבאות לכנסת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות