המשפט של שגב: האישום הוקרא במשך עשרים דקות והדיון הסתיים

עו"ד גאולה כהן מהפרקליטות: "קשה להתעלם מחומרת הפרשה" • הסנגור עו"ד משה מזור: "יש צו איסור פרסום די גורף. היכולת שלנו כרגע לשתף בטענותיו של שגב היא יכולת מועטה ביותר ומוגבלת"
חיים טוויל
כ"ב תמוז התשע"ח / 05.07.2018 10:42

בבית המשפט המחוזי בירושלים התקיים הבוקר (חמישי) הדיון הראשון במשפטו של השר לשעבר גונן שגב, המואשם בריגול למען איראן.

בתום הקראת כתב אישום, שארכה 20 דקות, הדיון שנערך בדלתיים סגורות – הסתיים.

מעצרו של השר לשעבר הוארך לאחר הדיון עד תום ההליכים.

בפתח הדיון  נשאל שגב על ידי עיתונאים האם בגד במדינה או ריגל לטובת אירן, אך שגב לא הגיב ולא השיב לשאלות.

כתב האישום החמור שהוגש נגד שגב כולל את הסעיף הבולט של סיוע לאויב בזמן מלחמה. שגב נאשם בעשרות מקרים של מסירת ידיעה לאויב. בקטע זה בנוסח כתב האישום מודגש כי השר לשעבר פעל “בכוונה לפגוע בביטחון המדינה”.

“במסגרת הקשר מול מפעיליו התבקש הנאשם לאסוף מידע מסוגים שונים ולפעול לקידום עניינים שונים. הנאשם פעל להשגת המידע ולהעברתו למפעיליו וכן למילוי משימות שונות שהתבקש”, נכתב בכתב האישום.

“בין היתר פעל הנאשם בנושאים הבאים: במעשיו המתוארים לעיל פעל הנאשם כסוכן מודיעין של אירן ובמסגרת פעילותו עשה פעולות רבות שיש בהן כדי לסייע לאירן במלחמתה בישראל”, נכתב.

הקשר בין שגב לבין מפעיליו נמשך במשך שש שנים ברציפות – מאז שנוצר לראשונה, ב-2012.

עורכת הדין גאולה כהן מפרקליטות מחוז ירושלים, שמנהלת את התיק, אמרה בתום הדיון ל’כאן’: “בתיק הזה לצערי הציבור לא יוכל להיחשף לכל הפרטים של מה שקורה בו. חשוב שכולנו נשתדל שלא להוציא מה שאי אפשר להוציא מהקשרם. ננהל את המשפט כמו כל משפט אחר, הצדדים יידברו כדי לנהל אותו באופן היעיל ביותר והמיטבי שהנאשם יהיה זכאי לכל זכויותיו.

“זו פרשה חמורה, כששר לשעבר מרגל לטובת מדינת אויב, מדינה בראש רשימת האויבות, אז קשה להתעלם מהחומרה שבזה”.

גונן שגב

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פרקליטו של שגב, עו”ד משה מזור, אמר בתום הדיון ל’כאן’: “המשפט ממש בתחילת דרכו, טרם קיבלנו את כל חומרי החקירה בתיק. כפי שאתם יודעים, יש צו איסור פרסום די גורף על פרטי הפרשה, לכן היכולת שלנו כרגע לשתף בטענותיו של מר שגב היא יכולת מועטה ביותר ומוגבלת.

“עם זאת, הטענות יישמעו בפני כבוד ההרכב. אנחנו מאמינים ומקווים שבתום ההליך הפרשה הזאת תחזור לממדים הטבעיים שלה ותקבל את הפרופורציות הנכונות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות