הרגעים האחרונים • נשמעה המילה “נחטפנו” ואחריה יריות

לפי המתגבש במערכת הביטחון, פעולת החטיפה הסתבכה - והמחבלים מיהרו לרצוח את שלושת הנערים, להיפטר מהגופות ולברוח למקום מסתור • כך זה אירע: מרגעי האימה אחר עלייתם לרכב, שיחת הטלפון של גיל-עד שער הי"ד, היריות ועד לקבורה הבהולה בשדה ליד חלחול
אליעזר היון
ג' תמוז התשע"ד / 01.07.2014 00:51

במערכת הביטחון מתחזקת הערכה כי החטיפה בוצעה בצורה הבאה:

בשעה 22:20 עלו הנערים לרכב, ומהר מאד – בתוך שניות ספורות – הבינו כי הם נמצאים בעיצומה של חטיפה.

אחד מן הנערים, גיל-עד שעאר הי”ד, מתקשר למוקד 100 ומצליח ללחוש “נחטפנו, נחטפנו”.

המחבלים, קוואסמה ואבו עיישה, מגלים את ביצוע השיחה, משנים את תכניתם לשמור על הנערים או לפחות על חלק מהם בחיים, והם יורים במקום בשלושת הנערים. ייתכן כי הם חששו כי לא יצליחו להשתלט על שלושת הנערים, וייתכן גם כי הם אינם יודעים ששיחת הטלפון שהגיע למוקד לא תטופל מיד, והם חוששים כי בכל רגע עלולה המשטרה לדלוק אחריהם.

הערכה הזו מקבלת גיבוי משמעותי לאור העובדה כי בשיחת הטלפון למוקד המשטרה, מעבר למילה ‘נחטפנו’ נשמעות ברקע גם יריות.

רכב המחבלים נוסע מצומת גוש עציון לכיוון מערב, ואז מבצע פניית פרסה לכיוון דרום – לחלחול.

• סוף עצוב לחטיפה • נמצאו גופותיהם של גיל-עד, אייל ונפתלי הי”ד

בשלב מסויים בדרך, עוברים המחבלים לרכב חילופי, אליו הם מעבירים גם את גופות שלושת הנערים הנרצחים, מציתים את רכב החטיפה, וממשיכים לכיוון חלחול. במכונית השרופה נמצאים תרמילי אקדח ורובה, המחזקים את הערכה הראשונית כי הנערים נרצחו סמוך לזמן החטיפה.

צפונית לעיירה חלחול, בחירבת ארנבה, מוציאים הרוצחים בבהילות את גופות הנערים, חופרים בור לא עמוק, וקוברים בו את הנערים. אז הם מכסים את מקום הקבורה בשיחים, יריעות פלסטיק ואבנים.

בחפזונם הם מותירים סימנים קלים של משקפיים (ראה ידיעה נפרדת) אותם מצא כוח החיפוש האזרחי, מה שהוביל את השב”כ להורות על מיקוד החיפושים במקום.

משם בורחים המחבלים אל מקום מסתור באזור, וממתינים לשוך החיפושים, כדי לשאת ולתת עם ישראל על החזרת הגופות.

במערכת הביטחון מתגבשת הערכה הערב כי שני המחבלים, קוואסמה ואבו עיישה יילכדו בתוך זמן קצר. שכן, הם לא הספיקו להתרחק מאזור חלחול שם הטמינו את גופות הנערים הי”ד.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בנט
    01/07/2014 09:16
    יותם
  1. #נפתלי_דאווינים_בנט באמת כל הערבים משקשקים עכשיו בגלל האיומים שלך בסופ”ש ש-“אם תיפול שערה מראשם של הילדים…” אז מה? מה תעשה? איזה פעולה צבאית נועזת עשית בעבר? ועכשיו בשביל להמשיך את הדאווין של “האח” הכל יכול אתמול הוא מבקש יחידות עם רה”מ לבחון שוב את התגובה בעזה. (וכמובן באמצעות סוללת היח”צנים מוציאים הודעה לעיתונות שנפתלי רוצה יותר חזק…) מי אתה בכלל? מה אתה מבין בהשלכות שיכולות להיגרר מזה. יש לנו רה”מ חכם עם ניסיון שמדבר פחות ממך ועשה ועושה יותר. אז תעשה טובה לכולנו תתחיל לשתוק קצת ולעשות סדר בתוך המפלגה שכבשת בשקרים נבובים.

  2. באו נשוב בתשובה
    01/07/2014 09:47
    אני חוזר היום
  3. ה’ קיים תמיד,ואין לו התחלה וסוף,והוא אחד.עשה בשמחה תמיד את רצון ה’,ותחשוב תמיד:שרק ה’ ואתה קיימים.מקור החיים,של כל הנבראים,הוא:מה’ בלבד.
    הקדוש ברוך הוא,הוא תמיד קיים,הוא לא נברא,הוא תמיד קיים(אולי אפשר לומר שה’ ברא את עצמו ולפניו לא הייתה שום בריה,בכדי לסבר את האוזן)לה’ אין התחלה וסוף,עד שה’ לא ברא נבראים,לא היה דבר כזה נברא,ה’ ברא את הבריה הזו,בתוך הבריה הזו,ה’ ברא,שמש,וירח,ויום ולילה,שהם זמן,בתוך הזמן הזה,הוא ברא אותנו,הוא ברא אותנו כי הוא טוב,ודרך הטוב להטיב,לכן ברא נבראים להטיב עמהם,אך אנו בני האדם,במעשינו הרעים הבאנו עלינו רעות שונות,וכולנו חטאנו לה’,הקדוש ברוך הוא,ברא אותנו בני האדם,אף על פי,שידע שבני אדם רבים ימרדו בו,שרבים יעשו נגד רצונו,איזה עוד מלך עושה כן?אף אחד.כשבני האדם חוטאים למלך בשר ודם,אותו מלך טובח בהם והורג בהם באותו רגע,אך אין מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא כן,כשחוטאים לו בני האדם,הוא נותן להם חיים,ועושה איתם ניסים רבים בשעה שחוטאים לו,בשעה שעושים נגד רצונו,ונותן לבריות זמן רב בכדי לתקן מעשיהם הרעים,עד שמגיע העונש.וגם אין אנו יודעים מעשינו הרעים שעשינו בגלגולים קודמים,ועוד כשאנו חוטאים לה’,אנו חוטאים ליד ה’ ממש,שמלא כל הארץ כבודו,ואיזה מלך ישב בשקט בשעה שעושים נגד רצונו לידו?אף אחד.אין מלך כמו הקב”ה,שהוא רחמן כגודלו.ובה’ יש את כל הדברים הטובים כגודלו.וה’ מקבל בחזרה את כל מי שחטא לו,ומהכל אפשר לשוב בתשובה,לשוב לה’,לא משנה במה חטא האדם,שאין דבר העומד בפני התשובה.וה’ אוהב כל יהודי ויהודיה,ואפילו לא עושים רצונו,ה’ עדיין אוהב אותם מאוד.

  4. רק אל תסכנו חיילים למצוא את הרוצחים כי ישחררו אותם ממילא
    01/07/2014 12:13
    נח
  5. זה המחיר שעם ישראל משלם בגין מצעדי גאווה בארץ היהודים כואב הלב על הילדים
    06/07/2014 11:28
    בני
  6. זה המחיר שהיהודים משלמים על תועבה ללא בושה וכלימה