סוף עצוב לחטיפה • נמצאו גופותיהם של גיל-עד, אייל ונפתלי הי”ד

''אָבִינוּ מַלְכֵּנוּ נְקוֹם לְעֵינֵנוּ נִקְמַת דַּם עֲבָדֶיךָ הַשָּׁפוּךְ'' • לאחר 18 יממות של חיפושים: נמצאו גופות תלמידי הישיבה אייל יפרח, נפתלי פרנקל וגיל-עד שעאר הי"ד - שנחטפו ונרצחו בידי מחבלים • הגופות אותרו ליד חלחול • הוטסו במסוק הרמטכ"ל לשדה דב ומשם למכון לרפואה משפטית • הערכה: נרצחו מיד לאחר החטיפה • אלפים בכיכרות הערים - מדליקים נרות ושרים • רחלי פרנקל בכותל לפני 10 ימים: "ה' לא עובד אצלנו, שלא תשכחו" • צפו בתמונות
שי ויספיש ויוני הראל
ב' תמוז התשע"ד / 30.06.2014 19:41

סוף טראגי:  גופותיהם של שלושת החטופים נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואייל יפרח ה’ יקום דמם נמצאו ביום שני אחר הצהרים, קבורים  בבור לא עמוק באדמה, מערבית לחלחול שבצפון חברון.

הגופות נמצאו סמוך לשעה 18:00.

בעקבות עבודה מודיעינית מבצעית מאומצת של שב”כ, נחשף פחות מיממה לאחר פיגוע החטיפה כי שני פעילי חמאס מחברון, מרואן קואסמה ועאמר אבו עישה, הם שני המחבלים אשר עמדו מאחורי פיגוע חטיפת שלושת הנערים.

בהמשך, בעקבות תובנות מודיעיניות, הוצע על ידי שב”כ לכוחות הסורקים האיזור שממערב לעיירה חלחול, הממוקמת מצפון לעיר חברון, כאיזור שיש למקד בו את החיפושים. מאז, כוחות מיוחדים של צה”ל, שב”כ ומשטרה ביצעו ללא הפסקה חיפושים אינטנסיביים באיזור.

בנוסף הצטרפו לכוחות הביטחון גם מתנדבים אזרחיים, בהם תושבי האזור, מדריכי טיולים ועוד.

הערב איתרו הכוחות הסורקים שלוש גופות כשהן קבורות באדמה בשטח פתוח, כשלושה קילומטר מערבית ליישוב חלחול.  אחד הצוותים שמצא את הגופות הוא צוות מבית הספר שדה בכפר עציון.

כוח מז”פ שהוזעק למקום החל בביצוע בדיקות לזיהוי הגופות והדרך בה נרצחו. מיד לאחר מכן הגיע למקום הרמטכ”ל בני גנץ במסוקו. שלושת הגופות הוטסו באמצעות מסוקו של הרמטכ”ל לשדה דב ומשם באמבולנס למכון לרפואה משפטית באבו כביר, בכדי לבצע נתיחה שלאחר המוות, ולזהות את הגופות בוודאות. מלאכת הזיהוי נמשכה שעות ארוכות.

מאז מציאת הגופות התבצעו חקירות בשטח ונמשכו הסריקות באיזור. כמו כן, השב”כ ממשיך במאמצים המודיעיניים והמבצעיים ללכידת כל המעורבים בפיגוע, ובכלל זה שני המבוקשים החשודים כחוטפים ורוצחי הנערים, שנכון לשעה זו אין מידע היכן הם.

צו איסור הפרסום  עדיין מוטל על שאר פרטי החקירה, בדגש על ממצאים ברכב, שיחת הטלפון למוקד 100, ושמות העצורים שנעצרו במהלך המבצע.

הערכות הן כי החוטפים רצחו את שלושת הנערים מיד בסמוך לחטיפה, ויתכן כי הדבר אירע מיד לאחר שיחת הטלפון של אחד החטופים אל מוקד 100.

בתקשורת הפלסטינית מדווחים, כי הצבא החל בהריסת בתי המחבלים הקשורים לחטיפה בחברון.

משרד הביטחון הודיע, כי שלושת הנרצחים מוכרים כנפגעי פעילות איבה.

מיד לאחר מציאת הגופות פרצו עימותים אלימים בין מתפרעים פלסטינים לבין חיילי צה”ל בעיירה חלחול. צה”ל הציב מחדש הערב מחסומים סביב העיר חברון והוא מבצע בדיקות בכלי רכב שנכנסים ויוצאים מהעיר.

נתניהו התקשר למשפחות

הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס בשעה 21:30 בכדי לדון בדרכי התגובה לרצח, ישיבת הקבינט הסתיימה כמחצית השעה לאחר חצות.

ראש הממשלה נתניהו, התקשר למשפחות הנרצחים והביע את תנחומיו.

אלפי אנשים הגיעו עם היוודע הבשורה הקשה אל בתי הנרצחים. אלפים גם יצאו אל כיכרות הערים. מאות יושבים יחד בכיכר רבין בת”א, בכיכר ציון בירושלים וגם בנקודה בה נמצאו הגופות ובמכון לרפואה משפטית, מדליקים נרות ושרים.

סאמי אבו זהרי, דובר החמאס, הגיב הערב כי “כל ניסיון של ישראל להסלים את המצב רק יפתח את הפתח לגיהנם עבור הישראלים. נתניהו יודע שהחמאס לא נבהל מאיומיו להשיק תוקפנות חדשה על רצועת עזה”.

ביום ראשון פורסם בכלי תקשורת פלסטיניים כי צה”ל עצר את עומאר אבו עיישה, אביו של עאמר אבו עיישה, החשוד במעורבות בחטיפת שלושת הנערים ביהודה ושומרון. בעברו היה האב פעיל חמאס ונעצר על ידי ישראל בשנת 1995, אחרי שהסתיר בביתו מבוקש של חמאס. על פי הדיווח, יחד עם אבו עיישה נעצרו תשעה בני משפחה נוספים. סיבת מעצרם אינה ברורה ולא ידוע האם יש קשר לחטיפת הנערים.

ביום חמישי האחרון התיר שירות הביטחון הכללי לפרסום כי המחבלים שעומדים מאחורי חטיפת שלושת הנערים גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח הם שני פעילי חמאס מרכזיים מחברון: עמר אבו אלעישה, בן 33 ומרואן קוואסמה, בן 29.

השניים, שפעלו במסגרת התארגנות חמאס באזור חברון, נעלמו בליל החטיפה, ומאז מנהלים כוחות הבטחון מצוד חסר תקדים במסגרת מבצע ‘שובו אחים’ כדי להביא ללכידתם, ולאתר את מקום הימצאם של הנערים החטופים.

לפני כ-10 ימים הגיעו בני המשפחות החטופים לכותל, שם פגשה רחל פרנקל, אמו של נפתלי, תלמידים שפתחו איתה בשיחה ואמרו כי התפללו למענה.  בשיחה איתם העלתה רחל פרנקל, בפני בני נוער שהקיפו אותה, את האפשרות הכואבת כי הנערים לא ישובו בחיים.

“אני מאמינה בלב שלם שהם יחזרו, אבל מה שלא יקרה – ה’ לא עובד אצלנו, שלא תשכחו, חס וחלילה, אם יקרה משהו אחר”, אמרה להם בהתייחסה לגורל הבנים. “אני מאמינה שהם יחזרו וגם אם לא – שלא תישברו”.

היום הגישה ועדת הבדיקה שמינה מפכ”ל המשטרה יוחנן דנינו לבדיקת הטיפול המשטרתי בשלבים הראשונים של חטיפת הנערים בליל שישי לפני כשבועיים וחצי את ממצאיה והמלצותיה למפכ”ל.

לאור הממצאים, מפקד אגף המבצעים (אג”מ) במחוז ש”י של המשטרה, ניצב-משנה שי אזולאי, מפקד מרכז השליטה (משל”ט) במחוז, רב-פקד מוטי שושן, אחראי המשמרת במוקד 100 והשוטרת הוותיקה שקיבלה את שיחת הנערים החטופים וסיווגה אותה כ”הטרדה” יודחו בעקבות מחדל ‘שיחת החטיפה’ על המחדל פורסם לראשונה באתר וואלה.

נוסף על ההדחה, תירשם לניצב-משנה אזולאי ורב-פקד שושן הערת מפקד. גם לראש ענף המבצעים תירשם הערה, בגין תפקודו הלקוי. באשר לאחראית המוקד ואחראי המשמרת, הוחלט לשקול את המשך שירותם במשטרת ישראל. בנוגע לשוטר השח”ם – שירות חובה צבאי במסגרת המשטרה – שענה לשיחה, נקבע כי הוא פעל כמצופה ממנו ולא נמצא כשל בתפקודו.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אידן נקמה!!
    30/06/2014 22:17
    אליהו עזריאל
  1. לא יתכן שדם בנינו ובנותינו יישפך ואנו נשב בשקט! יידע האויב הערבי – מוסלמי כי על כל יהודי הרוג ייהרגו ממנו עשרה!

  2. ברוך דיין האמת
    01/07/2014 01:14
    יעל
  3. ארץ אל תכסי דמם!!!
    נערים קדושים שנרצחו רק כי הם יהודים,
    נהרגו על קידוש ה’ , כמו ר’ עקיבא , נמצאים במקום הכי גבוה שיכול להיות,
    אבל איזה צער ריבונו של עולם עד מתי???!!!

  4. רק ההתקרבות להקב
    01/07/2014 02:20
    a must to read
  5. אי אי נורא ואיום. מזעזע מזעזע , כואב כל כך הלב, אני רוצה להגיד משהוא לכולכם, אתם כולם יהודים יקרים, וכרגע הגיע הזמן להתעורר…

    תתעוררו אנשים! אתם לא רואים את המסרים ששולחים לנו משמים? כן, לנו-לציבור הדתי, החרדי, החסידי, וכו’! לפני חודשיים עם הפיגוע של הגז שמתו שניים ושתי הבנות נפגעו… ועכשיו החטיפה והרצח שלהם!!!

    הציונים הכופרים משחקים באש מול השם ית’ כבר 66 שנה!!!
    תינוקות נחנקים, ילדים נרצחים, נערים נחטפים!!!
    שריפות ענק, טילים מסביב, תאונות דרכים נוראיות!!!
    לא מספיק כדי להתעורר??? מה עוד צריך אז, מה?!!!
    תגלו את הדרך לתיקון ולרצון האל מאיתנו כיום!!!
    לזכור: צה”ל ומדינת ישראל לא יעזרו לנו יותר!!!
    רק ההתקרבות להקב”ה ע”י תורה, תפלה, חסד, וצניעות!!!

    יהודים יקרים, הגיע הזמן להתעורר… החכם בלילה: ביבי אמר, נביא את הבנים לקבר ישראל, החמאס אחראי והחמאס ישלם”. אני מאמין רק לחלק הראשון של המשפט. משום שכבר יודעים שביבי מדבר הרבה ולא מקיים דבריו. רק דבר אחד חשוב לו, שהחרדים יתגייתו לצבא, כדי שלא יקיימו את מצות התורה, והוא לא מאמין בתורה, הוא לא מאמין באלוקים. ביבי מי בכלל צריך אותך?

    שוב יהודים יקרים, הגיע הזמן להתעורר…אנחנו משחקים באש מול השם ית’ כבר 66 שנה!!!
    תינוקות נחנקים, ילדים נרצחים, נערים נחטפים!!!שריפות ענק, טילים מסביב, תאונות דרכים נוראיות!!!
    לא מספיק כדי להתעורר??? מה עוד צריך אז, מה?!!!תגלו את הדרך לתיקון ולרצון האל מאיתנו כיום!!!
    צה”ל ומדינת ישראל לא יעזרו לנו יותר!!!
    רק ההתקרבות להקב”ה ולתורה ולתפלה וצניעות!!! רק ההתקרבות להקב”ה ולתורה ולתפלה וצניעות!!!