14 הרוגים בתקיפת בסיס בחומס • רוסיה בהודעה חריגה: ישראל תקפה

גורמים בצבא הרוסי טוענים שמטוסי קרב של צה"ל הפציצו בסיס של צבא סוריה במרכז המדינה • לפי הדיווחים, בתקיפה נהרגו 14 בני אדם, בהם אנשי ביטחון איראניים • רוסיה מאיימת: "תקיפה בסוריה עלולה להוביל לתוצאות קשות"
חיים טוויל
כ"ד ניסן התשע"ח / 09.04.2018 11:02

הצבא הרוסי טוען כי תקיפה שבוצעה הלילה (שני) בבסיס חיל האוויר הסורי T4 בחומס שבמרכז המדינה, אותו תקפה ישראל לפני כחודשיים, בוצעה על ידי שני מטוסי קרב של חיל האוויר הישראלי.

משרד החוץ הרוסי פרסם הבוקר הודעה בה נאמר: “התערבות צבאית בסוריה, כשרוסיה ממשיכה לפעול בתחומה לבקשתה, היא לחלוטין אינה מקובלת ברמה הבינלאומית ועלולה לגרור לתוצאות קשות ביותר”.

גורמי אופוזיציה בסוריה דיווחו הבוקר על 14 הרוגים, בהם גם אנשי צבא איראנים, בתקיפה האווירית על בסיס חיל האוויר הסורי בחומס

לפי פרסום של סוכנות הידיעות הסורית הרשמית, שמונה מהטילים שנורו בתקיפה על הבסיס יורטו על ידי הצבא הסורי.

בתחילה ייחסו את המתקפה לאמריקנים, אולם ארה”ב הכחישה את מעורבותה.

בבסיס חיל האויר הסורי שהותקף, הוא הבסיס ממנו יצא המל”ט האיראני לעבר ישראל לפני כחודשיים.  הבסיס שהותקף נחשב למעוז איראני וממוקם סמוך מאוד לשדות גז.

ככל הנראה הגיע לבסיס משלוח נשק מאיראן, וכי לא מדובר בפעילות שקשורה לנקמה על התקיפה הכימית.

אלוף במיל’, ח”כ איל בן ראובן חבר ועדת חוץ ובטחון: ”אם אכן יתברר שהתקיפה הלילה כנגד בסיסי רוצח עמו אסד, היא אמריקאית או כל גורם זר אחר, יש לברך על כך. הגיע הזמן שיועבר מסר ברור גם לרוסים: אסור לאפשר רצח אזרחים, וגם לא את המשך התפשטות איראנית בסוריה לעבר ישראל.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הגיע הזמן
    09/04/2018 11:22
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. ללמד את האירנים והסורים שבתמכת רוסיה עושים מה שהם רוצים א זה אסור לנו לתת להם להראות גם לרוסים הארורים שאנחנו נפציץ מתי שאנחנו רוצים ולא לפחד