ליברמן: “אם חוק הגיוס שמדברים עליו כרגע יעבור – נסיק מסקנות”

שר הביטחון מבהיר כי הוא מעוניין בבחירות: "נילחם מבפנים עד לרגע האחרון. "אנחנו לא מחפשים לפרק את הממשלה ולעזוב את הקואליציה. אבל נתמוך אך ורק בחוק שיביא הצוות המקצועי של משרד הביטחון"
אריה ריבקינד
י"ח אדר התשע"ח / 05.03.2018 16:06

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הצהיר אחר הצהריים (שני) בפתח ישיבת סיעת ‘ישראל ביתנו’ כי אין בכוונתו להתפשר בנושא חוק הגיוס.

“בסוגיית הגיוס אני רוצה להבהיר, שאנחנו לא נגד החרדים. אנחנו לא נגד אף אחד. אנחנו בעד. אנחנו בעד ביטחון לישראל, בעד צה”ל ובעד שוויון בזכויות ובחובות”, אמר ליברמן.

הוא הדגיש: “אנחנו, בניגוד לאחרים, עומדים על כך שכולם, לא רק החרדים, אלא גם הערבים, חייבים לתרום למדינה, שבה הם חיים. אין שום סיבה שצעיר חרדי או ערבי לא יישא בחובות. אם לא במסגרת הצבאית אז במסגרת בית חולים או בית אבות. אין בזה שום פסול ואסור לוותר על כך”.

ליברמן אמר עוד: “להעביר חוק כל כך מורכב וטעון, שיש לו השלכות מרחיקות לכת, ביטחוניות וחברתיות, בשלוש קריאות, בתוך שבוע אחד, זאת לא חקיקה אלא גניבה בנוסח ‘זבנג וגמרנו’. במקום חוק נקבל פרודיה. גם חוקים הרבה יותר פשוטים, בטח ובטח חוקים שעלותם מעל 10 מיליון ש”ח, עוברים דרך ארוכה של ‘ייסורים’ ודיונים במליאה ובוועדות הכנסת, עד שבאים לאוויר העולם.

“לכן, הפתרון היחידי הוא בדיוק מה שהצענו. ועדה מקצועית במסגרת משרד הביטחון, שתביא הצעה רצינית, לאחר שיקול דעת ובדיקות מעמיקות. הרי איך אפשר בכלל להעביר חוק כזה ולא לשאול מה דעתם של צה”ל ומערכת הביטחון. כולם מדברים על הנושא: יהדות התורה, ליכוד, כולנו, ישראל ביתנו, יש עתיד. רק פרט אחד שכחו: לשאול את צה”ל, מה הוא חושב ומה הוא צריך”.

הוא הצהיר: “עמדת ישראל ביתנו מאוד ברורה. אנחנו נתמוך אך ורק בחוק שיביא הצוות המקצועי של משרד הביטחון ולא בשום מניפולציה חוקתית של גורמים בעלי אינטרס”, הצהיר ליברמן.

עם זאת, הוא איים: “אנחנו לא מחפשים לפרק את הממשלה ולעזוב את הקואליציה. אנחנו לא ממהרים לשום מקום. לא מכיר מישהו שיוותר על תפקיד שר הביטחון.

“קודם כל נתמקד במאמץ מבפנים לעצור את אותן יוזמות פסולות ולא מתקבלות על הדעת. נילחם מבפנים עד לרגע האחרון, אבל אם החוק יעבור בקריאה שניה ושלישית, בנוסח שמדברים עליו כרגע, לא תהיה לנו ברירה אלא לקום ולהסיק מסקנות. אני מקווה שהשכל הישר יהיה מורה דרך לכולם.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ליברמן
    05/03/2018 19:38
    יוס
  1. האסטו ,,,,די גאסט פון מולדובה האט שוין ווידער געפענט זיין שמוציג פיסקעל