ביום פורים: ראש הממשלה ורעייתו שרה נחקרים במקביל על תיק 4000

ראש הממשלה נחקר הבוקר במעונו הרשמי בפעם הראשונה על פרשת בזק • רעייתו שרה על הפרשה משרדי להב 433 בלוד • קו ההגנה הצפוי של ראש הממשלה: הסיקור באתר 'וואלה', גם אם היה חיובי - לא נעשה בידיעתי • נתניהו על הדיווחים: "עוד ממשיכים לטעון שאין הדלפות, נכון?"
אריה ריבקינד
ט"ו אדר התשע"ח / 02.03.2018 09:00

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נחקר הבוקר (שישי)  באזהרה בפעם הראשונה בתיק 4000 – תיק בזק.

חקירתו של ראש הממשלה מתקיימת במעונו הרשמי בירושלים ולפי הערכות היא תימשך כארבע שעות.

במשטרה מסרבים למסור אם נתניהו ייחקר גם בפרשת הצוללות, ואם כן האם ייחקר באזהרה. “אנחנו לא מתכוונים למסור על אילו תיקים יישאל, כדי שהוא לא ייערך”, אמר גורם במשטרה.

לפי דיווח ב’כאן’, נתניהו יעומת עם ראיות המוגדרות “משמעותיות” – כאלה שטרם נחשפו לו ולציבור, אך הוגשו לבית המשפט בדוח הסודי בהארכות המעצר של החשודים המרכזיים. ראיות אלה, לפי החוקרים, מחזקות את החשד לשוחד נגדו.

נתניהו יעומת גם עם עדויות על כך שלכאורה מסר דיווחים כוזבים ליועצים המשפטיים לממשלה, יהודה ויינשטיין ואביחי מנדלבליט, בהסדרי ניגודי העניינים שלו באשר לקשריו עם בעל השליטה בבזק לשעבר שאול אלוביץ’.

על פי חלק מהעדויות – עליהן דווח השבוע ב’כאן’, נתניהו המשיך לעסוק בענייני בזק גם אחרי שהצהיר לפני היועץ המשפטי לממשלה כי יפסיק.

נתניהו צפוי גם להתעמת עם עדותו של עד המדינה, מנכ”ל משרד התקשורת לשעבר שלמה פילבר, לפיה פעל אך ורק בהנחיית ראש הממשלה. זאת, בניגוד לטענת נתניהו כי לא היה מעורב בקבלת ההחלטות בבזק, וכי מי שקבע את ההחלטות היו גורמי מקצוע.

בזמן שנתניהו נחקר במעונו, הגיעה רעייתו שרה למשרדי להב 433 בלוד, כדי להעיד באותה הפרשה – תיק בזק. שרה תעיד על קשריה עם איריס אלוביץ’, רעייתו של שאול אלוביץ’, החשודה במתן שוחד בפרשה.

במקביל, שניים מהחשודים בפרשת בזק – שאול אלוביץ’ וניר חפץ, הובאו ממעצרם למשרדי להב 433 בלוד, כאשר הנתונים שיעלו בשיחות עם ראש הממשלה ורעייתו יועברו גם לחקירות מקבילות שייערכו לאלוביץ’ וחפץ.

הערב פורסמה במהדורה המרכזית של חדשות 2 הערכה לפיה ראש הממשלה לא נשמע בהקלטות השונות שיש בידי המשטרה. עם זאת, לא מן הנמנע שבהקלטות נוספות שמנכ”ל וואלה העביר למשטרה נשמעת איריס אלוביץ’, אשתו של בעל השליטה בבזק, משוחחת עם ישועה – ומעלה על הקו את שרה נתניהו.

ככל הנראה, אלוביץ’ העלתה את רעיית ראש הממשלה לשיחה עם המנכ”ל בנוגע לסיקור מסוים באתר שלא היה לרוחה של נתניהו. לפי שעה לא ידוע האם נתניהו התערבה בשיחה באופן אקטיבי ודרשה שינוי כזה או אחר בסיקור או שמא רק האזינה.

בחדשות 2 דווח כי קו ההגנה הצפוי של ראש הממשלה יהיה כי  גם אם אתר ‘וואלה’ העניק סיקור חיובי – הדבר לא נעשה בידיעתו.

מטעמו של ראש הממשלה נמסר הערב: “פייק ניוז. לא היו דברים מעולם. המשך ההדלפות המגמתיות והשקריות כנגד הגב׳ נתניהו, שמטרתן לפגוע בראש הממשלה ובשלטון הליכוד. ועוד ממשיכים לטעון שאין הדלפות, נכון?”.

חקירת ראש הממשלה מתקיימת לפני שימריא לארצות הברית במוצאי שבת,  ולפני שניר חפץ ושאול אלוביץ’ ישוחררו ממעצרם ביום ראשון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות