8 בחורים סולקו מ’חברון’ • ראש הישיבה לוחם בהתמכרות לספורט

ראש ישיבת חברון-גבעת מרדכי, הגאון רבי דוד כהן, יוצא נגד התמכרות בחורי הישיבה לספורט: בחורים התעדכנו בתוצאות משחק בשבת • שמונה בחורים סולקו בגלל סלולרי 'לא כשר'
נחמן וייס
כ"ז סיון התשע"ד / 25.06.2014 17:18

חיזוק בחברון: ראשי ישיבת חברון גבעת מרדכי הכריזו מלחמה על תופעות של פתיחות מסוכנת בישיבה.

היום בבוקר הודיעה הנהלת הישיבה לשמונה בחורים מוועד ה’ וועד ו’, כי הוחלט להשעותם זמנית מהישיבה. זאת, משום שהחזיקו במכשיר סלולרי ‘לא כשר’.

את ההחלטה קיבלו ראש הישיבה הגר”ד כהן והגר”י חברוני, שהחליטו לחדול מלהעלים עין מתופעת החזקת מכשירים שאינם כשרים על-ידי בני הישיבה.

הגר”ד כהן גם הודיע כי ילחם נגד כל תופעת שוליים שמאיימת על צביונה של הישיבה, ובעיקר נגד התופעה של התמכרות בחורים מהישיבה למשחקי ספורט.

ההחלטה באה על רקע מקרה שאירע בישיבה לפני כחודש, אז התקיים משחק של קבוצת הכדורסל מכבי תל-אביב במסגרת משחקי ה’פיינל פור’ באיטליה. משחק חצי הגמר נערך בליל שבת, ובחורים מהישיבה שעלו מחדר האוכל אל חדרי הפנימייה לאחר סעודת השבת, הופתעו לשמוע קריאות ניצחון בוקעות מאחד החדרים. לאחר בדיקה התברר כי בחדר השאירו בחורים רדיו דלוק מערב שבת, וזאת בכדי להתעדכן בזמן אמת בתוצאות המשחק.

הגר”ד כהן, ששה באותה השבת בישיבה, הזדעזע לשמוע על המקרה, ובמסגרת השיחה המסורתית בסעודה שלישית, זעק נגד התופעות של ‘פתיחות מסוכנת’, אך בחר שלא לציין בפירוש את המקרה הזה, וזאת משום שהיה מדובר בבחורים בודדים ולא בתופעה שהתפשטה.

 יחד עם זאת, הגר”ד כהן אומר כי  הוא “נלחם במסירות נפש”, כנגד כל מעשה שכזה, בכדי לשמור על הישיבה בטהרתה ובצביונה הידוע בכל עולם התורה.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חחחחחחח
    25/06/2014 19:13
    noko
  1. צריך להעיף את כל הישיבה….

  2. קנאה!!!!!!
    04/07/2014 17:05
    חברונער
  3. יש להניח שלא התקבלת למרות שמאד רצית נסה שנית….מסתומא גם אז לא תתקבל….