הגר”ש אליהו: ‘הצבא שייך לאבא שלך? אתה תסתום לנו את הפה?’

אחרי האיום של שר הביטחון על הרבנים: הרב אליהו ממשיך להטיח ביקורת בליברמן וברמטכ"ל • "מה זה החוצפה הזאת? אנחנו נעמוד מול הרכבת הדוהרת!" • "הרמטכ"ל צריך להבין שחבל שנמתח - בסוף יקרע. ראיתם איך דובר צה"ל בז לדתיים?" • יותר מ-100 רבנים חתמו על מכתב תמיכה
יוני גרין
ט"ו שבט התשע"ח / 31.01.2018 19:08

הרב אליהו ממשיך בביקורתו החריפה כנגד הצבא וליברמן: “האידיאל בצה”ל הוא שיוויון מלא בין המינים.  והרכבת הזו דוהרת. הצבא שייך לאבא של ליברמן? מה זה החוצפה הזאת? אתה תסתום לנו את הפה? אנחנו נעמוד מול הרכבת הדוהרת!”

רבה של צפת, הגאון רבי  שמואל אליהו, ממשיך להטיח ביקורת חריפה בשר הבטחון, הרמטכ”ל וראשי צה”ל – על רקע ההתנגדות לפקודת השירות המשותף של חיילים וחיילות בצה”ל.

בכנס העולמי לדיני ממונות התייחס התייחס הרב אליהו לדברי שר הביטחון, לפיהם  ”הרבנים שמנסים לערער את המציאות שרק המפקד הוא זה שנותן את הפקודות – לא תהיה להם דריסת רגל בצה”ל” – ואמר:

“האידיאל בצה”ל הוא שיוויון מלא בין המינים. אשה תלבש כלי גבר. לטשטש את הגבולות. הרכבת הזו דוהרת, אך אפשר לעצור אותה. הצבא שייך לאבא של ליברמן? מה זה החוצפה הזאת? אתה תסתום לנו את הפה? אנחנו נעמוד מול הרכבת הדוהרת!”, הצהיר הרב אליהו.

לדברי הרב אליהו, “הרמטכ”ל צריך להבין שחבל שנמתח ונמתח ונמתח בסוף יקרע. ראיתם איך דובר צה”ל משקר ובז לדתיים? אומר דברים שלא היו ולא נבראו על גיוסי בנות דתיות לצה”ל? יש פה מלחמה, ובמלחמה הזאת אפשר לנצח וצריך לנצח”.

הוא הוסיף: “אנחנו לא פטורים מהצורך להלחם וצריך לדעת – התלמידים בידיים שלנו, לא שלהם. גם הבנות מהאולפנות שלנו. צריך לפעול בכל המישורים”.

בתוך כך, למעלה מ-100 רבנים חתמו היום על מכתב תמיכה בראשל”צ הגר”י יוסף, הרב אבינר והרב אליהו ויצאו נגד דברי שר הבטחון נגדם: “עומדים כולנו כאיש אחד אחרי הרבנים שאמרו את דעתם”.

כפי שדווח בחרדים 10, הבוקר התחרו ביניהם יו”ר ישראל היום ויו”ר יש עתיד מי ישתלח יותר ברבנים.

השר ליברמן איים בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי: “הרבנים שמנסים לערער את המציאות שרק המפקד הוא זה שנותן את הפקודות, לא תהיה להם דריסת רגל בצה”ל. מדובר בחתירה מתחת ליסודות המדינה. אסור להבליג ולשתוק”.

מוקדם יותר היום התארח  בכנס יו”ר מפלגת יש עתיד, ח”כ יאיר לפיד, ותקף גם הוא את הרבנים שמתנגדים לשירות נשים וגברי יחד בצה”ל.

“לצבא יש שרשרת פיקוד אחת – ורק אחת”, אמר לפיד, “רבנים הם לא חלק משרשרת הפיקוד הזו. רבנים מקומם בקהילה, בבית הכנסת ובישיבה. צה”ל ימשיך לגייס נשים לכל התפקידים ואנחנו גאים בחיילות האלו”.

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הסיגנון ומכלול הפעילויות :
    31/01/2018 19:40
    יצחק
  1. המשפט שמתאר את מאפייני הפעילות של הגר”ש אליהו :
    הדרך לגיהינום רצופה בכוונות טובות .

  2. הרצחת וגם ירשת?
    31/01/2018 21:27
    יגאל טולדנו
  3. אין גבול לחוצפה של מגזר שלם שמתנגד לגיוס, מוציא עשרות אלפי נערים להפגנות נגד גיוס ורוצה לנהל את הצבא. אל תדין אדם עד שתגיע למקומו, לך תתגייס, תחזיק רובה, תלחם ורק אז תבין מי מאפשר לך להתפנק במוסדות חינוך…

    • בור וטיפש   01/02/2018 07:53

      הרמטכ”ל ‘השמנמן’ והלא חכם במיוחד , פועל נגד החיילים הכי איאליסטים. נגד הכי קרביים ונאמנים שיש.
      מנסה לכפות על החיילים הדתיים חיים של טומאה וחוסר צניעות.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   01/02/2018 09:08

      גועל נפש הזה שלך מתאר טוב את התנהלותם ש לך טוקבקיסטים מתלהמים ומוציאי דיבה

  4. הרב אליהו והצבא
    01/02/2018 11:36
    משה
  5. להזכיר לכב’ הרב שהצבא לא שייך לאביו שהשתחרר בדרכים לא ישרות, ועיקר העיקרים התורה ההלכה או בסלנג הישיבתי –הטיירע –לא שייכת לרב אליהו וליתר הרבנים–אין לו סמכות לדבר בשם הטיירע הוא לא סנהדרין. סמכותו כרב מסתיימת בגבול המוניציפאלי של העיר צפת–וגם זאת בתנאי שהוא נבחר ע’י הציבור ועיקר העיקרים רב צריך לדבר כרב ולא כתגרן בשוק, “שומר פיו ולשונו שומר מצרות נפשו”

  6. איפה חופש הביטוי?
    03/02/2018 21:02
    מישהו
  7. במדינה דמוקרטית (ויהודית?) מותר ‘גם’ לרבנים להביע את דעותיהם ההלכתיות!!