אירוע חמור: חייל כעס על מפקדו ובתגובה ירה 22 כדורים לעבר רכבו

סיפור מוזר ארע באחד מבסיסי צה"ל בארץ כאשר חייל שכעל מפקדיו החל לירות לעבר רכבו של אחד מהם כשהוא פוגע בו וברכבים נוספים • בנס איש לא נפגע וכנגד החייל הוגש כתב אישום והוא נקנס בעשרות אלפי שקלים
דוד ליבוביץ
י"א טבת התשע"ח / 28.12.2017 22:10

חייל כעס על מפקדו ובתגובה ריסס את רכבו בכדורים, כך מדווח באתר ‘פז”ם’.

החייל הסתכסך לפני כחצי שנה, עם מפקדיו והחליט לנקום בהם בדרך לא שגרתית. הוא נכנס לחדר של חייל בבסיס, לקח את הרובה שלו מסוג M-16 והחל לירות לעבר רכב מפקדו – קצין הרכב ביחידה. החייל ירה 22 כדורים לעבר הרכב בעוד רק אחד מהם פגע ברכב הפרטי של המפקד והיתר ריססו את כלי הרכב של נגדים אחרים ביחידה.

החייל נלקח לחקירת מצ”ח שם הסביר כי מפקדיו לא התייחסו למצוקתו הנפשית ושלא הייתה לו כוונה לפגוע באיש אלא רק להתריע על מצבו הנפשי הקשה. לדבריו, במהלך שירותו הצבאי התלונן פעמים רבות על קשיים נפשיים ולמרות המלצות הפסיכיאטר, הוא לא קיבל טיפול תרופתי.

הפרקליטות הצבאית הגישה כתב אישום לבית הדין הצבאי של פיקוד דרום בגין עבירה על שימוש בלתי חוקי בנשק, חבלה ברכב וסיכון חיים ובריאות. השופטים התחשבו בהודאתו של החייל שחסכה זמן שיפוטי יקר וכן במצבו הנפשי וגזרו עליו שמונה וחצי חודשי מאסר בפועל ותשלום פיצוי של 8,600 ש”ח לכל אחד ממפקדיו אשר כלי רכבם נפגע מהירי. השופטים ציינו בגזר הדין שמעשיו חמורים שכן גרם לאובדן רכוש משמעותי ובנס לא פגע בבני אדם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות