לחלץ מחבלים מהמנהרה? • התנאי של צה”ל: התקדמות עם השבויים

הצלב האדום ביקש לאפשר חילוץ המחבלים שנקברו תחת הריסות המנהרה שהופצצה • משפחת גולדין התנגדה: היענות של ממשלת ישראל לחמאס תהיה בבחינת עוול מוסרי וחולשה מדינית" • מתאם פעולות הממשלה יואב מרדכי הבהיר: לא נאפשר חילוץ - ללא התקדמות עם השבויים והנעדרים
חיים טוויל
י"ג חשון התשע"ח / 02.11.2017 16:53

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף יואב מרדכי, הבהיר היום (חמישי) כי ישראל לא תאפשר איתור מחבלים מתים שנלכדו בתוך הריסות המנהרה שהופצצה בגבול ישראל עם רצועת  עזה – ללא התקדמות בסוגיית השבויים והנעדרים הישראלים.

האלוף מרדכי אמר את הדברים בשיחה עם ראש משלחת הוועד הבינלאומי של הצלב האדום בישראל, ז’אק דה מאיו, שביקש לאפשר את איתור המחבלים הנעדרים.

קצין בכיר בפיקוד הדרום העריך אתמול, כי מספר הנפגעים בהשמדת המנהרה באיזור קיבוץ כיסופים גבוה משפורסם על ידי הפלסטינים, וכי חלק מהם קבורים בקצה המנהרה, בצד הישראלי.

מוקדם יותר היום פנו ארגוני שמאל ליועץ המשפטי לממשלה, לפרקליט הצבאי הראשי ולמתאם פעולות הממשלה בשטחים, בדרישה כי יורו לצה”ל לאפשר ללא דיחוי את כניסתם של צוותי החילוץ וההצלה הפלסטינים ל’אזור החיץ’ בעזה לצורך איתורם וחילוצם של המחבלים הלכודים.

מנגד, משפחת גולדין קראה בצהריים לראש הממשלה נתניהו להתנות באופן ברור כל היענות לבקשות הומניטריות של חמאס, בהשבתם של הדר גולדין ודורון אורון הביתה.

“כל מחווה הומניטרית ישראלית כלפי חמאס חייבת להיות מותנית בהשבת הבנים הביתה. היענות של ממשלת ישראל לחמאס תהיה בבחינת עוול מוסרי וחולשה מדינית”, אמרה משפחת גולדין. “לא ייתכן שהממשלה תמשיך להיענות לגחמות ההומניטריות של חמאס בזמן שחיילי צה״ל מוחזקים על ידו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות