6 קיצונים נעצרו במהומות ב’מגרש רוסים’ • הפלג: 9 עריקים הועברו לידי המשטרה הצבאית

פעילי 'הפלג' ו'העדה' נגד המשטרה: התגודדו סביב רכבי שב"ס שהובילו עצורים מבית המשפט אל 'מגרש הרוסים' - וניסו למנוע את נסיעתם • אחרי שפוזרו יצאו להתפרע ברחובות הבירה • עצורים מההפגנות שהתגלו כעריקים הועברו למשטרה הצבאית • 3 קיצונים נעצרו בכניסה למעלה אדומים
חיים טוויל
כ"ט תשרי התשע"ח / 19.10.2017 01:25

בני ישיבה עריקים מצה”ל, שנעצרו בהפגנות המחאה האלימות של הפלג הירושלמי, הועברו הלילה (חמישי) לידי המשטרה הצבאית.

“בהחלטה חסרת אחריות בהשלכותיה, העבירה משטרת ירושלים בדקות האחרונות 9 תלמידי ישיבה עריקים לידי המשטרה הצבאית”, נאמר בהודעה של ‘הוועדה להצלת עולם התורה’. “זאת מלבד שני העריקים שנשפטו ל-20 יום בכלא צבאי בעוון לימוד התורה”.

קודם לכן, בשעות ערב של יום רביעי, הגיעו כ-200 פעילי הפלג הירושלמי והעדה החרדית אל אזור בית משפט השלום בירושלים.

המפגינים, שהגיעו בעקבות קריאת ‘העדה החרדית’, התגודדו סביב שני רכבים של שב”ס שהובילו את העצורים שנעצרו בהפגנות המחאה האלימות ביום שלישי – אל בית המעצר במגרש הרוסים, תוך שהם מנסים למנוע את נסיעתם.

כוח משטרה שנערך במקום פיזר את המפגינים  ואפשר את המשך נסיעת הרכבים.

6 מהמפגינים במקום נעצרו. לפי עדי ראיה, “המשטרה השתמשה בגז פלפל כנגד המפגינים”.

לאחר שהמפגינים פוזרו ממגרש הרוסים, תוך שכוחות הביטחון מפגינים נחישות רבה, יצאו הפעילים אל רחובות העיר והפרו את הסדר.

• שוטרים במהלומות עם מפגינים וילדים: צילום: א’ כהן

במקביל, כמה עשרות מפגינים קיצונים הפרו הערב את הסדר בכניסה לעיר מעלה אדומים. חלק מהמפגינים חסמו את הכביש והתנועה בכניסה לעיר.

כוחות המשטרה עצרו במקום 3 מפגינים שלא נענו לבקשת השוטרים לפנות את הכביש והמשיכו להפר את הסדר.

“בשלב זה הושב הסדר וכביש הכניסה לעיר נפתח לתנועת כלי רכב”, נמסר מהמשטרה.

בפלג הירושלמי איימו כי היום (חמישי) יהיה  ‘יום זעם’ בכל רחבי הארץ. “המוני בית ישראל לא ינוחו ולא ישקטו עד להסרת נגע גזירת הגיוס המרחפת מעל ראשם של תלמידי הישיבות”, נכתב בהודעה.

“לאור המשך מעצרם של אסירי עולם התורה, ובעקבות התנכלות משטרת ישראל לעצורי המערכה והעברת עריקים לידי המשטרה הצבאית, בוועדה להצלת עולם התורה מכריזים מחר על יום זעם בכל רחבי הארץ משעות הבוקר המוקדמות”, ציינו.

בחדשות 2 דווח ביום שלישי, כי במשטרה הבהירו כי  במידה וימצאו ראיות ישירות הקושרות את הגר”ש אוירבך לחסימות הכבישים האלימות “הוא יטופל כמו כל אזרח אחר – יזומן לתשאול או לחקירה”.

הפגנות המחאה של הפלג פרצו ביום שני לאחר ששופט בית הדין הצבאי בתל השומר גזר 20 ימי מחבוש על שני בני ישיבה עריקים – בן ציון וייסנשטרן משכונת גאולה וישראל מאיר קפלינסקי משכונת רמות.

ויסנשטרן וקפלינסקי נעצרו ביום ראשון, לאחר שנסעו עם קבוצת בחורי ישיבה לטיול באזור ים המלח. רכבם נעצר על ידי משטרת מעלה אדומים לביקורת שגרתית.

בבדיקה שערכו השוטרים הם גילו כי השניים מבוקשים בגין עריקים מהצבא.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות