בושה: 4 שחקני נבחרת השחמט של ישראל שיחקו בעיצומו של יום כיפור

השחקנים השתתפו בתחרות בינלאומית פרטית ל'מאסטרס' שהתקיימה בבריטניה • איגוד השחמט: "אנחנו רואים בדאגה את המשחקים שנערכו על ידי שחקני נבחרת ישראל"
נתן פרל
י"ג תשרי התשע"ח / 03.10.2017 18:38

 

בעוד שחקן הטניס דודי סלע החליט לפרוש מאמצע משחק בגלל יום כיפור, ארבעה שחקני נבחרת ישראל בשחמט שיחקו ביום כיפור במסגרת תחרות בינלאומית ל’מאסטרס’ שנערכה בבריטניה.

לפי דיווח של יהודה שלזינגר בישראל היום, מדובר בתחרות פרטית, אולם לטענת גורמים הקשורים לתחום – המשחק היה תחת דגל ישראל ובידיעת איגוד השחמט.

התחרות שבה השתתפו נערכה במשך תשעה ימים, במסגרתה נערכו משחקים של ארבעה שחקנים ישראלים בעיצומו של יום כיפור.

הידיעה על השתתפותם הגיעה לחברים באיגוד השחמט שזעמו על ההשתתפות וביקשו לכנס את חברי האיגוד כדי לדון בסוגיה.

אחד מהם אמר לישראל היום: “נכון שזו תחרות פרטית, אבל תחשוב מה היה קורה אם דודי סלע, שמשחק תחת הדגל והשם של מדינת ישראל, היה משחק ביום כיפור. זה לא ראוי ולא מכובד.

“פה זה שחקנים ישראלים, שמייצגים אותנו, שהשתתפו בתחרות בעיצומו של יום כיפור תחת דגל המדינה. זה מכעיס, ולא מעט אנשים כועסים על זה”.

באיגוד השחמט, שציינו שלא ידעו כי השחקנים השתתפו בתחרות – אמרו בתגובה לישראל: “אנו רואים בדאגה את המשחקים שנערכו ביום כיפור על ידי שחקני נבחרת ישראל. מדובר בתחרות פרטית, ולא במשלחת רשמית.

“ראוי לציין שהמקרה האחרון שבו התקיימה אליפות רשמית שנשלחו אליה שחקנים המייצגים את ישראל, ושבו אחד הסיבובים נפל על יום כיפור, אירע באליפות אירופה לנוער לפני כשנתיים.

“כל המשלחת הישראלית, כולל שחקנית מהמגזר הערבי, לא התייצבה לסיבוב ביום כיפור, וכל השחקנים ספגו הפסד טכני מתבקש במצב זה. בהנחיית יושב ראש האיגוד, ד”ר צביקה ברקאי, תכונס הנהלת האיגוד לדון בנושא”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות