תחקיר הטבח בחלמיש חשף כשלים ומחדלים: המפקדים והרבש”צ ננזפו

התחקיר גילה: שורה של כשלים ואי עמידה בנהלים אפשרו את חדירת המחבל אל בית משפחת סלומון ביישוב חלמיש נווה צוף • סגן הרבש״צ וש״ג היישוב סיימו את תפקידם
חיים טוויל
י"ב תשרי התשע"ח / 02.10.2017 16:07

צה”ל סיים את התחקיר המבצעי של פיגוע הדקירה הרצחני ביישוב חלמיש-נווה צוף, בו נטבחו שלושה מבני משפחת סולומון הי”ד על ידי מחבל ערבי שחדר ליישוב.

על פי התחקור המבצעי, הכשלים שתרמו לחדירה ליישוב הם אי ביצוע הנחיות המחוייבות על ידי הפלוגה טרם האירוע, אי ביצוע ההנחיות של המערך הביטחוני האזרחי, ועיכוב בהקמת מרכיבי ביטחון – טכנולוגים ואחרים, שתוכננו ותוקצבו.

בעקבות לקחי התחקיר חודדו והוחמרו הנהלים להגנת הישובים, הוחלט על ביצוע השתלמות לכלל הרבש״צים וסגני הרבש״צים בגזרה, על חיזוק מנגנוני הבקרה על בעלי התפקידים האזרחיים וכן קידום התקנת מרכיבי ביטחון נוספים בישוב חלמיש בהקדם, דבר המתקיים בתקופה הקרובה בשיתוף גורמי הביטחון השונים.

בעקבות התחקיר ננקטו מספר צעדים פיקודיים:

• קצין ההגמ״ר של חטיבת בנימין קיבל הערה פיקודית ממח״ט בנימין על אי קיום נהלים.

• מפקד הפלוגה הגזרתית ננזף פיקודית על ידי מח”ט כפיר וזאת בשל כך שלא ביצע את ההוראות המחייבות בהגנה על היישוב.

•  מפקד הסיור הצבאי שהיה אמון על גזרת היישוב נשפט אצל מח״ט כפיר ל-21 ימי ריתוק וזאת בשל כך שלא עמד בנהלים המחייבים בעת משימת הסיור שהוטלה עליו.

• רבש״צ היישוב ננזף על ידי מח״ט בנימין על כך שיצא מהיישוב ולא דיווח על כך לפלוגה ועל אי קיום נהלים.

• סגן הרבש״צ וש״ג הישוב סיימו את תפקידם בעקבות האירוע בשל התנהלות חסרת מקצועיות ואי עמידה בנהלים המחייבים.

הסייר שפעל בישוב בעת האירוע קיבל הערה על תפקודו.

בתחקיר צוין כי פעולת לוחם עוקץ, סמ״ר ע׳, ואביו שמעון ראויה להערכה. על כך קיבל סמ״ר ע׳ צל״ש ממפקד האוגדה, ואביו קיבל תעודת הערכה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות