הלבנת פנים: סרטון שתיעד השפלה של כהי עור מסעיר את הרשת • צפו

סרטון שהופץ ברשתות החברתיות בו מתועדת השפלה פומבית של נוסעי אוטובוס כהי עור בבאר שבע - מעורר סערה גדולה ברשתות החברתיות • "לזאת יש ריח של דגים שהתייבשו שנים באגם, אני נחנקת" • הצעירה שהשפילה: "התנצלתי, הכדורים השתלטו עלי"
שלמה בן חיים
ח' תשרי התשע"ח / 28.09.2017 19:20

סרטון גזעני שפרסמה צעירה מעורר סערה גדולה ברשתות החברתיות.

מדובר בסרטון שצולם אתמול (רביעי) בבאר שבע בידי אותה צעירה-  בו היא נשמעת מקללת נוסעים כהי עור היושבים יחד עימה באוטובוס.

“יש פה אחד שיושב, הכושי הזה עם ריח של כורכום. אני מתה, מה זה אנשים לא מתקלחים? קנו מים וסבון ושפשפו את הגוף”, היא נשמעת אומרת בסרטון.

לאחר מכן היא פונה לנוסעת שיושבת מולה ואומרת: “לזאת יש ריח של דגים שהתייבשו שנים באגם, אני נחנקת. לא יודעת למה היא לא מתקלחת? קחי סבון, יש לך ריח של גופה. לכי לאבו כביר”.

מרבית נוסעי האוטובוס בחרו, למרבה הבושה, שלא להתערב.

את הסרטון שיתפה בפוסט אישה מקהילת העבריים בשם עשריאל בן ישראל והוא זכה לאלפי שיתופים ותגובות.

בן ישראל כתבה: “קליפ זה מייצג את הרמת ראשה של הגזענות בארץ כלפי שחומי עור למיניהם בצורה הבוטה ביותר. אנו עדים לדברי ביזיון, השפלה, ואפליה שחברי הקהילה ושחומי עור אחרים חווים יום יום, רק האירועים לא מתועדים.

”הנה לכם, דוגמא חיה, ומה שמדהים בקליפ הזה הוא? שהאישה אינה מתביישת במילותייה, ואף מתייחסת לזוג כאל בעלי חיים נחותים חסרי תועלת. היא מצלמת אותם מול פניהם, בשיא החוצפה, צוחקת על זה ונהנית. אנחנו ננקוט בכל בצעדים הרלוונטיים כנגד הגברת בסרטון למען יראו ויראו”.

חברת דן באר שבע הגיבה: “לצערנו הרב, קיימים מקרים רבים של גזענות וחיכוכים בתחבורה הציבורית בישראל. נהגי האוטובוס תפקידם לנהוג ולהוביל את הנוסעים בביטחה ליעדם. הם מתערבים רק במקרה של סכנה ממשית לאלימות פיזית”.

האישה ששתיעדה את עצמה והעלתה את הסרטון לרשת, התראיינה הערב (חמישי) ב’שש עם סיון רהב-מאיר’ – והסבירה: “אני מטופלת בכדורים, הריח והכדורים השתלטו עליי, זהו”.

עוד לפני זה טענה שכי תנצלה בפני האישה אותה העליבה והתלוננה על התגובות הקשות להן היא זוכה ברשתות החברתיות.

“ביקשתי סליחה מהאישה, בשביל מה כל השיימינג הזה?”, אמרה. “הבת שלה התקשרה אליי, היא חברה שלי, טובה מסתבר, לא ידעתי. אמרתי לה ‘אני מתנצלת מראש, סליחה'”.

הצעירה טענה גם שמחקה את הסרטון מיד לאחר שהעלתה אותו לרשת. היא סיפרה גם שקיבלה שיחת בירור מהמשטרה, שלטענתה נגמרה ברוח טובה.

“כשהמשטרה חייגה אליי אמרו לי: ‘הכל בסדר, ביקשת ממנה סליחה, מאמינים לך, שיהיה לך גמר חתימה טובה'”, שיחזרה.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות