שני עצורים בהפגנת השבת ברחוב הנביאים בירושלים

כמידי שבוע בשבתות הקיץ, גם השבוע הגיעו לרחוב הנביאים מפגינים, למחות נגד חילולי השבת של חברת מוניות הממוקמת ברחוב • לטענת המשטרה העצורים ניסו לחסום את הכביש - ותקפו שוטרים
שמוליק אברהם
כ"ד סיון התשע"ד / 21.06.2014 22:06

כמידי שבוע בשבתות הקיץ, גם השבוע הגיעה לרחוב הנביאים בירושלים קבוצת מפגינים, ביניהם ילדים ובחורים, כדי למחות נגד חילולי השבת של חברת מוניות הממוקמת ברחוב, סמוך לשכונת מאה שערים.

לטענת המפגינים, בעלי החברה מעמידים את המוניות  דווקא ברחוב הנביאים, קרוב לשכונות החרדיות, כדי להתגרות בתושבים.

בראש קבוצת המפגינים החרדים עומד יעקב ראטה, מזכיר העדה החרדית, כשמצדו השני של הכביש מתאספים פעילים חברתיים ירושלמים בניצוחו של חבר מועצת ירושלים, פפה אללו.

המשטרה משתדלת שלא להיכנס לתגרה עם המוחים משני הצדדים, הן החרדים והן החילונים, כשתפקיד המשטרה מתמקד בהפרדה בין הכוחות, לבל יתערבבו ויייצרו הפרות סדר.

השבת, בהפגנה הקבועה, נעצרו שני מפגינים שלטענת המשטרה ניסו לחסום את הכביש – ותקפו את שוטרים.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הם מרתקים משפטרה בירןשלים במקום שיחפשו בחברון. זהו סיוע לחטיפה ולחמס
    21/06/2014 22:38
    אפרים
  1. יש הבדל עצום בין לא לעזור למדינה ציונית – שהם מתנגדים לה, ובין שיתף פעולה פיסיס בפגיעה ביהודים..

  2. שבת קודש
    22/06/2014 11:23
    שבת
  3. ,,ושמרו בני ישראל את השבת לעשות את השבת לדורותם ברית עולם:ביני ובין בני ישראל אות היא לעולם”(חומש שמות לא,פסוקים-טז-יז),,ויאמר ה’, אל-משה לאמור. ואתה דבר אל-בני ישראל, לאמור, אך את-שבתותיי, תשמורו: כי אות היא ביני וביניכם, לדורותיכם–לדעת, כי אני ה’ מקדשכם. ושמרתם, את-השבת, כי קודש היא, לכם”(חומש שמות פרק לא,יג)השבת היא ברית ביננו לבין ה’.כשאנו מפרים את הברית,אז אנו יותר לא בני ברית עם ה’.ואז השמירה מעלינו מסתלקת,וממילא אויבינו יכולים,תנחשו לבד את ההמשך.כשיהודי חוטא הוא עלול לפגוע בכל עם ישראל.
    משל למה הדבר דומה:לספינה ששטה בים,והנה איש אחד החליט לקדוח חור בתאו בקרקעית הספינה,נגשים אליו חבריו ואומרים לו,מה אתה עושה?
    אתה תטביע את כולנו.
    והוא משיב להם,מה אכפת לכם?אני קודח חור בתא שלי.
    ואמרו רבותינו:אם שומרים כל ישראל שני שבתות מיד נגאלים.
    ומי שלא לומד תורה(מקרא,הלכות,תורה שבכתב ותורה שבעל פה),כי הוא אומר אם אני ידע,אני יצטרך לקיים,עכשיו שאני לא יודע,אני לא צריך לקיים,יקבל עונש כפול,גם על זה שלא למד,וגם על זה שעבר על ציווי התורה.
    🙂

  4. אור התורה מקיף את האדם
    23/06/2014 04:05
    בתיה
  5. צריך לדעת שהאור של התורה הוא סם חיים ומי שיזכה לקיים ירוויח עולם רוחני מתוק בעולם הבא ובז העולם השפל. לשאוף תמיד להתעלות בלי זה אדם לא ממימש את היעוד שלשמו הוא הגיע לעולם . שנזכה לחיים מלאים דבקות ואהבת השם יתברך