כשאמיר אבגי חשף את ה’פייק היסטורי’ של ח”כ מרב מיכאלי • צפו

אמיר איבגי הגיב בתוכניתו החדשה - 'היום הזה' בערוץ 20, לסרטון של מרב מיכאלי: "חברת מפלגה שכמה ממייסדיה היו אחראים למיסוד הקיפוח העדתי בישראל, זה שעם השלכותיו מתמודדת החברה כאן עד היום, תוהה מדוע הליכוד לא פתר אותו"
אבי כץ
ז' סיון התשע"ז / 01.06.2017 09:28

אמיר איבגי התייחס בתוכנית האקטואליה החדשה שלו בערוץ 20 למונולוג שהעלתה ח”כ מרב מיכאלי בעמוד הפייסבוק שלה.

“‘ארבעים שנה למהפך’. אם עוד לא צפיתם בסרטון שפרסמה חברת הכנסת מרב מיכאלי לכבוד המאורע, זה הזמן לעשות את זה – ולהיזכר ביחד עם מיכאלי, כמה טוב היה כאן לפני המהפך וכמה רע כאן היום. ארבעים שנה – מי היה מאמין”.

מיכאלי: “בטח גם אתן ראיתן השבוע את הכותרות של ארבעים שנה למהפך, ארבעים שנה מאז עלה הליכוד לשלטון. גם אתן אמרתן לעצמכן – מה? לא הבנתי. ארבעים שנה? אבל הם כל הזמן מייללים שהגיע הזמן שהם ישלטו, איך ארבעים שנה? ארבעים שנה, המון זמן. בעיקר למדינה שקיימת בסך הכל שישים ותשע שנים”.

איבגי: במשך יותר מארבע דקות מדלגת מיכאלי בין המציאות בישראל של טרום המהפך לזו של היום – עם המסקנה הבלתי נמנעת “ארבעים שנה זה מעל לראש”. יכול להיות שמיכאלי צודקת, אבל רגע לפני שנבוא בטענות למי שמחזיר שוב ושוב את הליכוד לשלטון – היכו בנו לפתע כמה מן העובדות שהציגה מיכאלי. יכול להיות שזה באמת מה שהיה כאן?

מיכאלי: “האמת, הם קיבלו מדינה שלא משלמים בה בכלל על תרופות והפכו אותה למדינה שמשלמות על כל תרופה ויש תרופות שאין לציבור בכלל כסף לשלם עליהן. ממדינה של חינוך חינם – לתשלומי הורים מטורפים. הם הפריטו הכל – זה היה במצע שלהם, בימים שעוד היה להם מצע, הפריטו את הנכסים של המדינה ואוצרות הטבע של המדינה והשירותים החברתיים והתשתיות של המדינה”.

איבגי: כן. איפה הימים. בואו נצא למסע קצר בעולם העובדות של חברת הכנסת מיכאלי: מדינה שלא משלמים בה בכלל על תרופות? זוכרים? זוכרות את הימים שקופת החולים של ההסתדרות הייתה על סף קריסה? 1994, חיים רמון שר הבריאות מטעם מפלגתה של מיכאלי הביא לעולם את חוק בריאות ממלכתי, על מעלותיו ומגרעותיו.

חינוך חינם עד כיתה י”ב – יוזמה של זבולון המר כשר חינוך בממשלת בגין. הרחבת החוק כבר מגיל 3 נעשתה לפני שנתיים – בממשלת נתניהו. והאם כאשר מיכאלי מדברת על הפרטת אוצרות הטבע של המדינה, היא זוכרת שעל הסדר התמלוגים השערורייתי הנוגע לאחד ממשאבי הטבע הגדולים, ים המלח, חתומים שרי התעשייה והאוצר דאז חריש ובייגה – חברי מפלגתה? למיכאלי אין שום מילה טובה על הזינוק הכלכלי למשל בארבעת העשורים האחרונים. לפני המהפך היה גן עדן – ועכשיו גיהינום.

אבל את השיא שומרת מיכאלי לחלק האחרון של הסרטון. הקיפוח של בני עדות המזרח:

מיכאלי: “כבר ארבעים שנה שהם מדברים על קיפוח עדות המזרח כי הם זוכרים וזוכרות שזה מה שהעלה אותם לשלטון אז הם מקפידים לשמר את התחושה הזאת, של הקיפוח, במקום לפתור את הקיפוח.

איבגי: שמעתם נכון, חברת מפלגה שכמה ממייסדיה היו אחראים למיסוד הקיפוח העדתי בישראל, זה שעם השלכותיו מתמודדת החברה כאן עד היום, תוהה מדוע הליכוד לא פתר אותו. מה נאמר, המודעות העצמית קורסת לתוך עצמה”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מה לעשות היא צודקת
    02/06/2017 06:38
    יואב
  1. כשהשמאל ומיטב אנשיו הקימו כאן מדינה עד כמה שזכור לי הם עסקו גם בעליית מאות אלפים מצפון אפריקה ומה לעשות נעשו גם טעויות לצד הרבה יותר דברים חיוביים שאינך מסוגל אפילו להגות אותם אתם יותר זמן בשלטון ממה שאותו שמאל היה ומשום מה הנושא היחידי שבהם אתם אתה עסוקים זה בקיפוח ששוב גם אם היה לא נעשה בכוונת מכוון אבל אתם אתה כמו שאתם מסוגלים ממשיכים לטפח את התחושה הכביכול קשה לא מתקנים דבר וחצי דבר ונהפוף הוא במקום לחזק אוכלוסיה חלשה אתם שופכים את כל הכסף בשטחים מתוך חוסר הבנה בסיסי שזה לא מחזק אוכלוסיה חלשה אלא מחליש אותה יותר

  2. עוד עיתונאי עאלק
    15/08/2017 06:47
    אמיר איבגי המכוער
  3. מקופח שבא עם דעות מהבית גזען כלפי אשכנזים שונא ולא מכבד דעה אחרת השמאל בנה תמדינה הביא עולים ייבש ביצות הקים הסתדרות הקים מפעלים הקים מדינה תתמודד מכוער עם משקפיים!!!!!.