אחרי 3 חודשים: ההורים ממודיעין עילית שהתעללו בבנם – למעצר בית

בדיון שהתקיים בביהמ"ש המחוזי בתל אביב, הסכמו התביעה וההגנה לשחרר למעצר בית את ההורים ממודיעין עלית שעל פי החשד התעללו בבנם בעת שאושפז בתל השומר • הוויכוח: האם יהיה איזוק אלקטרוני
חיים טוויל
י"ג אייר התשע"ז / 09.05.2017 13:14

אחרי שלושה חודשים במעצר: ההורים החרדים מהעיר מודיעין עלית, הנאשמים בהתעללות בבנם בן הארבע, בעת שהיה מאושפז בבית החולים תל השומר – ישוחררו היום (שלישי) ממעצר. כך מסתמן, לאחר שהפרקליטות הסכימה למהלך.

בדיון שהתקיים בבית המשפט המחוזי בתל אביב הביעו גם התביעה וגם ההגנה את הסכמתן כי זוג ההורים ישוחררו בתנאים.

בפרקליטות ביקשו מבית המשפט לשחררם למעצר, באיזוק אלקטרוני. סנגורם, עורך הדין יהודה פריד, ביקש לשחררם למעצר בית בתנאים רגילים.

לזוג, בשנות ה-30 מחייהם, יש ארבעה ילדים נוספים. הילד החולה הועבר לטיפול מחלקת הרווחה.

כפי שדווח בחרדים10, כתב אישום חמור הוגש לפני חודשיים לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד זוג ההורים ממודיעין עילית.

לפי כתב האישום, לאב מיוחסים שני מקרים של מעשים חמורים בבן משפחה, בעוד לאם מיוחסת שורת עבירות חמורות: תקיפת קטין הגורמת לו חבלה חמורה על ידי אחראי, תקיפת קטין הגורמת לו לחבלה של ממש על ידי אחראי (ריבוי מקרים) והתעללות בקטין חסר ישע.

מכתב האישום עולה, כי האם הזריקה לילד, במספר הזדמנויות, מים עם מלח שולחני ואמפולות של סודיום כלוריד הישר לווריד של הילד, בכמות שהעלתה את רמת הנתרן בדמו של הילד “בצורה קיצונית”. בכתב האישום נטען כי המעשה גרם לסיכון ממשי לחייו של הילד.

על פי כתב האישום, הילד אושפז בשנה החולפת, מאז חודש מרס 2016 – שש פעמים בבית החולים תל השומר. לאחר שהאם הזריקה לילד חומרים מסוכנים, הילד הועבר לטיפול נמרץ.

“חרף הסיכון הממשי שגרמה הנאשמת לחייו של הפעוט, המשיכה הנאשמת להזריק לפעוט מים להם הוסיפה מלח שולחני ואמפולות של סודיום כלוריד וגרמה לו לחבלות של ממש ולחוסר יציבות במצבו הבריאותי”, נטען בכתב האישום.

האם אישרה שהזריקה את החומרים: בתחילה טענה כי הזריקה מים עם מלח שולחני “בטעות” ולאחר שהפעוט אושפז היא המשיכה להזריק בכמויות קטנות יותר. “החשודה אישרה שידעה שחל עליה איסור להזריק לפעוט חומרים כלשהם, ולא התייעצה עם הצוות הרפואי כי ידעה שיאסרו עליה”.

לפי כתב האישום, האם נימקה את מעשיה בכך שרצתה “לעורר את הפעוט” וטענה שלא רצתה לפגוע בו, אלא רק לגרום לכך שהוא יהיה קשור אליה ותלוי בה.

עוד טענה האם כי הזרקת הסודיום כלוריד לגופו של הילד “לא מזיקה”, וכי היא יכולה לטפל בפעוט טוב יותר מאשר הצוות הרפואי. במקרה אחר אמרה כי הזריקה סודיום “כשהייתה עצבנית, ומכיוון שרצתה שהפעוט ירגיש שהיא מטפלת בו”.

המעשים החמורים שמופיעים בכתב האישום ומיוחסים לאב החלו בינואר 2017: “במהלך האשפוז, עת האם ישנה במיטה הסמוכה למיטתו של הפעוט, ביצע האב בפעוט”, לפי כתב האישום מעשים חמורים. ‎האב מכחיש שביצע בפעוט מעשים חמורים  וטען שטיפל בפעוט.

בפרקליטות הדגישו כי המעשים החמורים מחייבים את הארכת מעצרם של ההורים.

על האב נכתב: “המקום והעיתוי בו בוצעו המעשים מדגיש את חוסר יכולתו של המשיב לרסן את דחפיו.. שעה שבסיטואציה בה הפעוט חסר אונים ונזקק יותר מכל לטיפול והשגחה, מנוצל בצורה אכזרית על ידי המשיב בכדי לבצע בו מעשים חמורים”.

על האם נכתב: “הוכיחה במעשיה ובאמירותיה, שלשיטתה, היא יודעת היטב כיצד לטפל בפעוט, התעלמה מהטיפול הרפואי שקיבל המשיב, הזריקה לו בהזדמנויות רבות מים עם מלח שולחני, תוך העלמת האינפורמציה מהצוות הרפואי, ותוך התעלמות מהנזקים שנגרמו לקטין והסכנה הממשית שגרמה לבריאותו, עד כדי כך שסכנה את חייו. אמירותיה של המשיבה מעידות על המסוכנות הרבה שנשקפת ממנה לפעוט ולקטינים האחרים, שכן לשיטתה, יש ביכולותיה לטפל בפעוט טוב יותר מאשר הצוות הרפואי, גישה שכבר סיכנה באופן ממשי את חייו של הפעוט”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות