האבזם שהפך לנשק, המפות מגוגל: אישום נגד המחבל מהטיילת בת”א

עימאד אגבר, מחבל בן 18 משכם, מואשם בארבעה ניסיונות רצח בפיגוע לפני כשבועיים • תחילה רצה לבצע פיגוע בים המלח, אחר כך החליט להוציאו לפועל בת"א - ולמד את השטח עם מפות גוגל • כשהגיע לעיר עם קבוצת תיירים - יצא למסע דקירות
חיים טוויל
י"ב אייר התשע"ז / 08.05.2017 13:02

כתב אישום הוגש לפני הצהריים (שני) לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד עמאד אגבר, מחבל בן 18 משכם.

אגבר מואשם בביצוע ארבע עבירות של ניסיון רצח ומעשה טרור, כלפי ארבעה אנשים ששהו באזור הטיילת בתל אביב, לפני כשבועיים.

על פי כתב האישום, אגבר החליט להרוג יהודים בשל היותם יהודים, כך שיומת או ייעצר בעת ביצוע מעשי הרצח ויהפוך ל”שהיד” או לגיבור.

לפי כתב האישום, בחודש דצמבר 2016 החליט אגבר לבצע פיגוע דקירה באזור ים המלח, שם קיווה למצוא הרבה יהודים. לשם כך, רכש בשכם סכין עם להב נשלף שאורכו כ-15 ס”מ ונסע ליריחו, שם לקח מונית לכיוון ים המלח במטרה לדקור ולהרוג יהודים.

במהלך נסיעתו, שוחח עם נהג המונית, וכשאמר לו נהג המונית כי בתקופה זו לא צפויים להיות הרבה אנשים בחוף ים המלח, חשש אגבר שיהיה קל להבחין בו בטרם יצליח לבצע את הפיגוע.

הוא נמלך בדעתו ונסע חזרה ליריחו, שם השליך את הסכין, וחזר לביתו בשכם.

סמוך לחודש מרץ 2017 החליט אגבר להגיע לתל אביב, מתוך אמונה ששם יוכל לפגוע בכמה שיותר יהודים.

אגבר תכנן לפרטים את כניסתו לישראל והגעתו לתל אביב, ופנה לחברה תיירות המארגנת טיולים לתוך שטח ישראל, במסגרתם ניתנים היתרי כניסה חד-יומיים לישראל.

לשם קידום מטרתו התכונן אגבר ולמד את האזור המיועד במפות גוגל.

בנוסף, הצטייד המחבל בנשק קר, בכך שהשחיז ושייף מבעוד מועד את אבזם חגורתו כך שיהפוך לחד יותר, וזאת על מנת שלא להיתפס בבידוק הביטחוני, וכן הכין תיק והצטייד בבגדים נוחים.

ב-23 באפריל נכנס אגבר לישראל עם היתר כניסה חד-יומי ובעצירה הראשונה של האוטובוס, באזור פארק הירקון, עזב את הקבוצה, יצא לביצוע תכנית הרצח והחל בחיפוש אחר קורבנות יהודים.

הוא צעד לכיוון הים, דקר אדם כבן 70 באמצעות אבזם החגורה, היכה אותו באגרופים ובעיטות וברח מן המקום.

בהמשך, נכנס ללובי של מלון ליאונרדו ביץ’, שם לקח קאטר שהיה מונח על אחד השולחנות והמשיך בחיפוש אחר קורבנות נוספים. הוא נכנס לחנות עתיקות בלובי המלון, דקר בחזקה אישה באזור צווארה על מנת להרוג אותה וגרם לחתכים באזנה, אשר הצריכו תפרים ושחזורים, וכן ניסה לדקור את בעלה, אשר החל במרדף אחריו.

אגבר המשיך בתכנית הרצח כשהבעל דולק אחריו, רץ לכיוון הלובי של המלון ונתקל בעובד המלון שניסה להדפו. אגבר היכה את העובד באמצעות הקאטר בראשו, גרם לו לדימום וחבלה בראש וניסה לברוח החוצה מן המלון.

כל זאת, כאשר הבעל חסם את הדלת המסתובבת. אגבר רץ לתוכה ויצא דרכה תוך כדי ניפוץ זכוכית הדלת, עד אשר נעצר מחוץ למלון על ידי שוטרים.

בבקשת המעצר נכתב: “ניסיונות הרצח בוצעו תוך תכנון קפדני ומפורט, בכוח רב, כשהמשיב דוקר פעם אחר פעם את קורבנותיו. מסעו של המשיב נפסק אך בשל תושייתם של האזרחים אשר התערבו ומנעו מהמשיב להמשיך, ואך במזל הסתיים האירוע כולו בפציעות בלבד”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות