חיפושים אחרי 3 נעדרים שנסחפו במזרנים בכנרת: אחד מביתר עלית

בתקרית הראשונה: שני צעירים, אחד מביתר, נכנסו על גבי מזרן ים - ונסחפו בכנרת • אזרחים על אופנוע ים הבחינו בסימני המצוקה של הצעירה והצליחו לחלצה • בדרכם לחוף חילצו צעיר נוסף שנסחף עם חבר בתקרית שניה: החבר עדיין נעדר • בתקרית שלישית: שלושה נערים נסחפו - שניים חילצו עצמם, השלישי נעדר
חיים טוויל
ט"ז ניסן התשע"ז / 12.04.2017 14:47

שלושה מקרים נפרדים: כוחות חילוץ רבים, כמו גם צוללנים מתנדבים, שוטרי שיטור ימי בשיתוף פרשים ושוטרים משתתפים מאז שעות הצהרים (רביעי) בחיפושים אחר שלושה נעדרים בכנרת.

הכוחות עורכים סריקות לאיתור הנעדרים בים וברצועת החוף. למקום הוזנק גם מסוק משטרתי.

שלושת הנעדרים הם צעירים שנסחפו עם מזרני ים מחוף לבנון לעומק האגם.

באירוע הראשון יצאו צעיר וצעירה כבני 21 אל הים, נסחפו עם מזרן הים שלהם לעומק של קילומטר- והתהפכו.  הבחורה חולצה מהמים על ידי אזרחים שהיו רכובים על גבי אופנוע ים, אשר הבחינו בסימני המצוקה שלה והצליחו לחלצה.

ואילו הצעיר שהיה עמה – נחמן איטח בן נועה, בן למשפחה המתגוררת בעיר החרדית ביתר עלית – עדיין נעדר.

באירוע שני, שני נערים בני 17 ממרכז הארץ נכנסו לים בסמוך לשעה 11:00 בבוקר גם הם על גבי מזרן ים ונסחפו, עד שהמזרן התפוצץ. צעיר אחד בן 17 אותר על ידי האזרחים שהיו רכובים על גבי אופנוע ים וחילצו את הצעירה מהאירוע הקודם, כשהיו בדרכם לחוף.

נער נוסף בן 17 עדיין נעדר.

במקרה השלישי מספר נערים שנכנסו עם מזרן ים מחוף לבנון נסחפו לכיוון מערב. שניים מהצעירים חילצו את עצמם ואילו נער נוסף, כבן 19 מהצפון, עדיין נעדר.

מאז שעות הבוקר שוטרי שיטור ימי חילצו מהמים למעלה מ-80 בני אדם אשר נכנסו בשעות הבוקר למימי הכנרת על גבי מזרני ים או אבובים ונסחפו או התהפכו עקב רוחות מזרחיות עזות.

מהמשטרה נמסר: “משעות הבוקר המוקדמות מנשבות באזור הכנרת רוחות מזרחיות עזות. בשעות אלו הרחצה והשהייה בעומק המים הופכת למסוכנת”.

עוד נאמר בהודעת המשטרה: “כניסה למים על גבי סירות גומי ומזרני ים מהווים סיכון להיסחפות מהירה מקו החוף וסכנת חיים. אנו קוראים לציבור הנופשים בחופי הכנרת להישמע להוראות שירותי ההצלה ולהימנע מכניסה למים בחופים ללא שירותי הצלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות