מזעזע: תלמידים מבית ספר יסודי השתחוו בתוך מסגד במהלך טיול

בתיעוד שהגיע לידי ערוץ 20 נראים ילדי בית הספר היסודי בקיסריה משתחווים במהלך תפילה בתוך מסגד ג'אסר א-זרקה • התמונה עוררה זעם של הורים: "זה אבסורד, פשוט הזוי" • הורה: "מה היה קורה לו תלמידים מג'אסר א זרקה היו נלקחים לבית כנסת ונאלצים לנשק ס"ת או להתפלל מסידור
יוני גרין
י"ח אדר התשע"ז / 16.03.2017 14:17

הורים לתלמידים בבית הספר היסודי בקיסריה מתלוננים, כי ילדיהם יצאו שלשום (שלישי) לסיור במסגד ג’אסר א-זרקה – ובמהלכו “התפללו” במסגד.

בתיעוד שהגיע לידי ערוץ 20, נראים הילדים משתחווים במהלך תפילה בתוך המסגד.

התמונה הופצה בקרב הורים לתלמידים בבית הספר – ועוררה זעם. חלק מההורים התלוננו כי הילדים הוזמנו לג’סאר א-זרקה וחויבו להתפלל במסגד: “זה אבסורד, פשוט הזוי”.

הורים נוספים הביעו את תסכולם ואמרו כי התמונות הוציאו אותם מדעתם. לדבריהם, לימודים רב-תרבותים מקובלים וחיוביים בעיניהם, אבל תפילה מוסלמית היא “חציית קו אדום”.

חלק מההורים הסבירו כי מדובר בפתיחות מוגזמת, וציינו כי ברור שלא היו מסכימים גם לקחת ילדים לכנסיה, שם יטבלו אותם במיסה או יבקשו מהם להצטלב.

הורה נוסף תהה מה היה קורה לו תלמידים מג’אסר א זרקה היו נלקחים לבית כנסת יהודי ונאלצים לנשק את ספר התורה או להתפלל מסידור.

יש לציין כי על פי היהדות, בניגוד לכנסייה, לא חל איסור להיכנס למסגד, ודת האסלאם אינה נחשבת כעבודה זרה.

מבית הספר היסודי בקיסריה לא נתקבלה תגובה עד לפרסום הכתבה.

התנועה למדינה יהודית אומרת בתגובה: “עוד הוכחה כי ‘הפתיחות’ וה-‘פלורליזים’ עשויים להביא לאיבוד ערכי היהדות הבסיסיים.

“עידוד המרת הדת במסווה לימודים רב תרבותיים היא חמורה ביותר. על משרד החינוך לגלות עירנות למקרים מהסוג הזה ולדאוג שאינם יחזרו על עצמם בעתיד. כמו כן, אנחנו מצפים כי הדין עם אותם ‘המחנכים’ ימוצה, כך שיורחקו מכל מסגרת חינוכית באשר היא.”

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אוי לבושה
    16/03/2017 15:07
    מרים
  1. אם אצלנו הייו מחייבים ילדים יהודים להתפלל מה היו עושים כל יפה הנפש שונאי הדת אני לא יודעת אם יש לעם הזה זכות קיום

  2. אם להורים יש להם בעיה שיכניסו את ילדיהם למוסד שיש להם ערכים לדת היהודית
    16/03/2017 17:36
    ביתריסת
  3. ככה נראים בלי תורה ומצוות

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   17/03/2017 07:16

      אם “זהות” היתה בממשלה זה לא היה עובר בשקט, אבל מבנט אני לא מצפה שהמנהל אפילו יינזף.

  4. אתם מופתעים אחרי חיים שלמים שאנחנו מתפללים בכפיה בערבית?
    19/03/2017 02:34
    חוני
  5. אני לא מבין מה עם חיים שלמים שאנחנו שומעים תפילה בקולי קולות בצרחות בשעות לילה מאוחרות בשעות בוקר מוקדמות בחגים שלהם אני לא מבין למה את זה כן העם היהודי הפתטי כל כך העלוב למה את זה אנחנו כן מקבלים למה אנחנו מקבלים שרים ערביים בממשלה למה??? אני זועק אבל איפה שהוא כבר משלים עם העובדה שאת המדינה הזאת הערבים יקחו ממני וממכם אם אנחנו רוצים או לא רצים אז בואו נצא מהסרט וננסה להשלים עם העובדה שאנחנו עם חננה . עם פחדן עם חלש עם כנוע אתם יכולים לנסות לשכנע אותי שנים ולא יעזור לכם כי אני יודע משהו שאתם חברים יהודים לא יודעים . מדינת ישראל תהיה שייכת בשלב מסיים רק לערבים כי יהודים כבר לא יוכלו להיות פה בטוחים ולא יוכלו לגור פה נקודה נקודההה.