נתניהו העיד בתביעה נגד העיתונאי: “רעייתי שולטת באבטחה? אבסורד”

לאחר שהשופט דחה את ניסיונותיהם להתחמק מהגעה לדיון: נתניהו ורעייתו שרה הייצבו בבית משפט השלום בת"א והעידו בתביעת הדיבה שהגישו נגד העיתונאי יגאל סרנה • כתב פוסט בפייסבוק על מריבה לכאורה ביניהם • שרה נתניהו על דוכן העדים: "כל מה שנאמר עלי זה שקרים מרושעים"
נחמן גור
ט"ז אדר התשע"ז / 14.03.2017 12:02

ראש הממשלה בנימין נתניהו עלה היום (שלישי) על דוכן העדים בבית המשפט השלום בתל אביב, בתביעת הדיבה שלו ושל רעייתו שרה, נגד עיתונאי ‘ידיעות אחרונות’ יגאל סרנה, שלטענתם הפיץ דברי לשון הרע שקריים נגדם – בפוסט שכתב בדף הפייסבוק שלו.

סרנה טען בפוסט שכתב, כי במהלך נסיעה לילית על כביש מס’ 1 הורתה שרה לראש הממשלה לצאת מהרכב שהסיע אותם – והותירה אותו בצד הדרך, עד להגעת רכב אחר שבו נסע.

ראש הממשלה טען כי מדובר בדברים שקריים המהווים לשון הרע ודיבה, ודרש מסרנה פיצוי בגובה 279 אלף שקלים בגין הוצאת לשון הרע.

עו”ד יוסי כהן, שמייצג את ראש הממשלה אמר במהלך הדיון בבית המשפט לסרנה: “מטרתך שנתניהו לא יהיה ראש ממשלה”.

סרנה השיב על כך: “איך ביקורת הופכת לכוונה לפגוע?”

בדותו  בבית הדין טען סרנה כי מאבטחי ראש הממשלה הפרידו בין בני הזוג נתניהו.”אני לא יודע אם היא (-שרה) דחפה את נתניהו החוצה או אם הוא נפלט בכוחות עצמו”.

על האירוע שמע סרנה מ”חבר ששמע מחבר”, אולם אלה לא התייצבו בבית המשפט – משום שהם לא מוכנים להעיד. “אני לא יכול לדעת אם אדם אומר אמת או לא אמת. בדקתי עם כמה חברים, אחד מהם בכיר בשב”כ”, סיפר על מקורותיו.

‏לדברי סרנה, “גרעין האמת הוא שהייתה מריבה, שיירה נעצרת, קריאה של גברת נתניהו שאדון נתניהו יצא מהאוטו, ואז החלטה איך ימשיכו בנסיעה אחרי הריב האופייני. נתניהו יצא מהאוטו”.

‏אחר כך עלה ראש הממשלה להעיד. בתחילת עדותו אמר: “מה שהקדיש את הסאה זה שסרנה סיפר על מקרה שמעולם לא קרה. סרנה פרסם עליי הכפשות מטורללות, הזוויות ומורעלות.  כל מה שהוא אמר הוא שקר וכזב. הרגשתי שזה כל כך שקרי והזוי, כל כך מופרך, וזה מצטרף לפרסומים שהוא פרסם נגדי. אבל זה אירוע שעומד בפני עצמו. הסיפור ההזוי שהוא סיפר, שלא היה ולא נברא, הביא אותי להגיש את התביעה”.

נתניהו הוסיף: “זו לא הייתה רק השמצה שקרית על יחסי משפחה, אלא אמירה שכאילו רעייתי שולטת במערך הביטחון של מדינת ישראל. הזוי. אבסורד. יש גבול לכל דבר. זה מעיד גם על המדינה. זה מייצר הזיה לגבי סדרי הביטחון והממשל בישראל. זה חמור ושקרי”.

אחריו עלתה רעייתו שרה נתניהו להעיד, והפגינה רוח לוחמנית: “ההשמצה מופנית אל ראש הממשלה אבל גם אליי, לחלוטין. כל מה שנאמר עלי זה שקרים מרושעים ועיתונאים ממשיכים כי הם מזהים שאני החוליה החלשה, זו הדרך שלהם להפיל את ראש הממשלה. אנחנו תחת שחיטה על ידי התקשורת. הניו מדיה והתקשורת אלקטרונית לא פחות רווחות כיום מהעיתונות הקלאסית ולכן היא חזקה ומשפיעה לא פחות”.

שרה המשיכה: “הביאו לידיעתי את הפרסום. זה פרסום הזוי ומזעזע, אין לו נגיעה לאמת ואני מחפשת צדק. בעבר כבר תבעתי על הכפשות”.

בצאתו מהדיון בבית המשפט, אמר ראש הממשלה: ״אני מכבד את חופש הביטוי אבל חופש הביטוי איננו חופש השיסוי. בדמוקרטיה הישראלית גם לראש הממשלה, לרעייתו ולמשפחתו שמורה הזכות, כמו לכל אזרח, להגן על עצמנו מפני לשון הרע. במיוחד כאשר מדובר בשקר מרושע שלא היה ולא נברא״.

בני הזוג נתניהו ניסו להימנע מלהגיע לבית המשפט ואף לדחות את הדיון, אולם השופט בתיק עזריה אלקלעי סירב לבקשותיהם. הוא נימק זאת בכך שאם השניים הגישו תביעה והם אלה שלקחו את התיק לבית הדין – הרי שעליהם לבוא ולהעיד.

סרנה כתב אז: “כשבלילה (מעשה שהיה) נעצרת שיירת ראש הממשלה הכבדה, ארבעה רכבים שחורים ועוד ועוד מאבטחים ומגינים ורכבים ונפלט ממנה בחושך אל כביש 1, בצעקות, גבר לא צעיר שהוא עילת הכל, כי אישה אחת לא רוצה שהוא יישאר איתה באוטו ושמה ללעג את כל האבטחה ובעצם את כל המדינה, זה חלק מהחיים. תעשו כל רעש אפשרי שלא נשמע שהכל עולה באש השיגעון. הכו בתופים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות