זוכה מתקיפת ילדה בת 11 למרות שהוקלט מתנצל: “זה יצר הרע”

א', חרדי מאיזור ירושלים, הואשם שניסה לתקוף שכנה בת 11, ממנה ביקש להשגיח על ילדים • אביה אמנם הקליט אותו אומר "מה לעשות יצר הרע, זה יצר הרע" - אבל השופט זיכה אותו • רבו העיד כי אין להתייחס לכך כהודאה, משום שהוא מרבה להשתמש בביטוי - וכבר הפך לבדיחה בכולל
חיים טוויל
י' אדר התשע"ז / 08.03.2017 17:12

א’, תושב אזור ירושלים, זוכה בשבוע שעבר מאשמת מעשה חמור בשכנה בת 11.

הזיכוי התרחש למרות שלבית המשפט הוגשה הקלטת שיחה בין הנאשם לבין אבי הילדה – שנערכה ביום המעשה לפני שלוש שנים, בה הוא נשמע מתנצל על שפעל בהשפעת “היצר הרע”.

לפי דיווח של אמרי סדן ב’וואלה’, שופט בית משפט השלום בירושלים, אילן סלע, קיבל את גרסת א’, לפיה הוא משתמש בביטוי “יצר הרע” באופן יומיומי המוכר אף לחבריו, ולא התכוון לתאר באמצעותו מעשה בלתי ראוי.

גם רבו של הנאשם העיד כי מנהגו להשתמש בביטוי זה הפך לבדיחה בקרב האברכים בכולל שבו למד.

השופט סלע קיבל גם את טענת סנגורו של א’, עו”ד אריאל עטרי, בנוגע לסתירה בין עדויותיהן של שתי הילדות, שאחת מהן העידה כי היא פגשה בחברתה בסמוך לאירוע והאחרת שללה זאת.

לפי כתב האישום, כך התרחשו האירועים: א’ ביקש מהילדה ט’ לסייע לו להשגיח על ילדים המטופלים במשפחתון שמפעילה אשתו בדירתם. כשנכנסה ט’ לדירה, ניסה א’ לנעול את הדלת, אך היא ניסתה למנוע זאת ממנו והכניסה את רגלה בין הדלת למשקוף. בשלב זה ניסה א’, על פי כתב האישום, לדחוף את הדלת בחוזקה, ניסה לבצע מעשה חמור, בעוד ט’ “הצליחה להימלט לביתה”.

באותו יום ניסה א’ לשכנע ילדה נוספת, אף היא בת 11, שהגיעה לביתו כדי להחזיר משחה ששאלה אמה, להיכנס ולשחק עם הילדים בבית, אולם היא סירבה – ונמלטה מהמקום.

ט’ הזעיקה את אביה, שהגיע לפגוש את א’ – והקליט אותו.

תמלול השיחה כולה, שארכה יותר מעשר דקות, מתפרסם בוואלה:

האב הטיח בא’: “אם אתה מסוגל לעשות דברים כאלה אתה צריך טיפול. מה היית חושב אם מישהו היה עושה את זה לילדה שלך”.

א’: “השם ישמור באמת, אתה יודע, אני מתנצל. מה לעשות יצר הרע, זה יצר הרע, עושה דברים ככה. באמת. אני יודע, אני אתפלל. אני אתפלל עליה בעזרת השם. שהכול, הכול יעבור בעזרת השם. אני מוכן לעזור במה שאפשר, תגיד לי מה לעשות”.

א’ ממשיך: “אני ממש מצטער. תשמע, אני התכוונתי שהיא תשמור על הילדים, אני לא התכוונתי לעשות כלום, שום דבר. באמת מצטער באמת, שלא תחשוב…”.

האב: “מה לחשוב? אתה נגעת בה”.

א’: “עשיתי ככה. נגעתי בה טיפה”.

האב: “למה ליטפת אותה?”

א’: “למה היית… בלי כוונה, לא היה לי כוונה”.

האב: “אתה רוצה שיעשו ככה לילדה שלך?”

א’: “לא, לא רוצה”.

האב: “אז איך אתה עושה את זה לילדים אחרים?”

א’:”תבין, אני, יש לי עכשיו. אני קצת מבולבל”.

האב: “ברור, אתה צריך להיות מבולבל. האמת היא שמגיע לך לשבת בכלא”.

א’: “תרחם עלי באמת”.

בהמשך השיחה ביקש א’ לשוחח עם הילדה אולם אביה סירב. “לילדים אתה לא מתקרב, נקודה! עשית את מה שעשית, נפלת. לא יודע מה צריך לעשות, אנחנו עכשיו מתייעצים ובודקים מה לעשות. אבל, אין מצב שאתה…”

א’: “אתה מבין, אני רוצה לבכות, אני מתחרט על מה שעשיתי. דע לך, באמת”.

האב התייחס להתנצלותו של א’, שהסביר כי נכנסה בו “רוח שטות” שגרמה לו לבצע את המעשה: “קודם כל, טוב שבאת, ברגע שאתה בא ואתה מודה, ואתה אומר עשיתי מה שעשיתי ועכשיו אני מתחרט, זה כבר משהו כי אני רציתי ללכת עד הסוף, שתדע לך, אני באמת לא…”

א’: “דע לך, אני לא אחזור על מה שעשיתי, באמת. ממש לא, ממש. גם אני בעצמי מרגיש לא יודע, אף פעם לא עשיתי דבר כזה, אף פעם. אני נשוי ויש לי ילדים. אני לא לגעת… מבין…”.

האב: “אז מה קרה?”

א’: “זה, זה, רוח שטות כזה. אתה מבין, זה… אתה מבין”.

האב: “תראה קודם כל, אני אגיד לך משהו, אתה צריך עזרה דחוף באמת. אתה ממש צריך עזרה אם מישהו חושב לגעת בילדים זה הכי גרוע”.

עו”ד אריאל עטרי מסר לוואלה: “הגיע הזמן להחזיר את השפיות לחברה הישראלית. אני מקווה שתיפסק הגשת כתבי אישום נגד חפים מפשע. שלוש שנים יקרות נגזלו מחיי הנאשם ומשפחתו ואיש לא יוכל להחזיר לו אותן, גם לא זיכויו המוחלט על ידי בית המשפט”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות