נסיון בריחה: מחבלים חפרו מנהרה ברצפת תא בכלא שאטה

מחבלים הכלואים בכלא שאטה ניסו ככל הנראה להימלט על ידי חפירת מנהרה • בחיפוש מעמיק שערכו הסוהרים התגלה מתחת למרצפות פתח המנהרה • עקב הגילוי הוחלט לפנות את כל האגף הביטחוני לבתי כלא אחרים ולהמשיך בחיפושים
שי ויספיש
ט"ו סיון התשע"ד / 13.06.2014 01:05

בעקבות מידע מודיעיני וחיפוש שביצעו סוהרים, נמצאה מנהרה בקוטר חצי מטר ובעומק 4 מטרים, שיועדה כנראה להבריח אסירים. כמו כן נמצאו דוקרן ומדי שב”ס מאולתרים

שירות בתי הסוהר וחוקרי שב”כ בודקים בשעות האחרונות (חמישי) אם מחבלים המוחזקים באחד מבתי הכלא המאובטחים בישראל – כלא שיטה (שאטה) – ניסו לארגן בריחה באמצעות חפירת מנהרה מתחת למתקן.

בעקבות מידע מודיעיני על כוונה לפגוע בסגל בית הכלא, בוצע חיפוש באגפי הכלא ונמצאו ברשותו של אחד האסירים דוקרן ומדים מאולתרים של השב”ס. עקב כך הורחב החיפוש והתגלתה המנהרה.

כלא שאטה, הממוקם ליד כלא גלבוע, נחשב למאובטח ביותר בארץ. במתקן כלואים אסירים ביטחוניים והחשד הוא שהם ניסו להימלט מהכלא באמצעות מנהרה, שקוטרה כחצי מטר ועומקה כארבעה מטרים. כמו כן נבדק חשד שהמנהרה נועדה להסתיר אמצעים שונים האסורים בתוך בית הכלא.

בכלא הוכרזה מיד כוננות, והאסירים נספרו. לוחמי יחידת נחשון של שב”ס הוזעקו לכלא ופינו את כל מאות האסירים לבתי כלא שונים ברחבי הארץ.

 על פי הבדיקה הראשונית שנערכה, מדובר בחפירה טרייה מהימים האחרונים. עוד עולה, כי החפירה לא הגיעה לסיומה והובילה לחצר האגף. בתא אחר באותו אגף נמצאו ברשות אסיר פת״ח דוקרן מאולתר וכן בגדים אזרחיים ש״הוסבו״ למדי ב׳ של סוהר. מדובר בחולצות כחולות עליהן הודבקו סמלי שב״ס שנגזרו מחתיכות קרטון וצויורו באמצעות משחת שיניים. האגף פונה על יושביו, כדי לסיים את הבדיקות ונבדק הקשר בין הממצאים.

מנהרה כלא שאטה

מנהרה כלא שאטה

מנהרה כלא שאטה

מנהרה כלא שאטה

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות