הביאו לחברה היהודייה מתנה ליום ההולדת ה-14: עוגה עם צלב קרס

נערה מאריזונה הזמינה את חברותיה ליום ההולדת ה-14 שלה והופתעה לגלות כי הן בחרו לאפות לה עוגה מיוחדת המעוטרת בצלב קרס • בהמשך התנצלה אחת החברות: "חשבתי שזה מצחיק"
אליעזר היון
כ"ט חשון התשע"ז / 30.11.2016 16:36

נערה יהודייה באריזונה הופתעה לגלות, כי חברותיה אותן הזמינה ליום ההולדת ה-14, הביאו לה במתנה עוגה המעוטרת ב… צלב קרס, כך פורסם באתר הדיילי מייל.

 אמה של הנערה – דבורה, לא חשבה כמו החברות כפי הנראה, כי מדובר בהומור אנין טעם, ושלחה את התמונה המזעזעת לחברתה – נעמי קופר.

קופר העלתה את התמונה לרשתות והיא הפכה לוויראלית במהירות.

התגובות נעו בין זעזוע לכעס: “אינני יודע אם אני יותר כואבת או יותר מזועזעת”, כתבה אחת הגולשות, אחר כתב, כי למרות המחשבה כי הגזענות והנאציזם פסו מן העולם – מתברר כי הם עדיין פועלים.

חברתה של האם הוסיפה כי ניתן היה לחשוב שהבנות לא מבינות את משמעותו של הסמל הנורא, אלא שאז התברר כי הם למדו על השואה לא מכבר.

בהמשך סיפרה האם, כי אחת הבנות ניגשה אל בתה והתנצלה מעומק ליבה: “היא חשבה שזה היה מצחיק, רק בהמשך הבינה את חומרת המעשה”. גם בית הספר נרתם לעניין ויצר שיח אודות תופעת הגזענות ושנאת יהודים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הפסיקו להזדעזע מסמלי העבר
    04/12/2016 07:35
    דורון
  1. מדוע מזדעזעים ממעשה משובה של בנות 14 שברור שאינן אנטישמיות?
    יש להתייחס למהות יותר מאשר לסמלים.
    מעניין מה היתה התגובה לו על העוגה היה סמלם של הבבלים או הרומאים שהחריבו את בית המקדש (למי שאינו יודע) ואינם מעוררים שום אסוציאציות בקרב רבים מעם ישראל.
    לטעמי רוב הזעזוע נובע מתוחלתם הנכזבת של המזדעזעים שאילו יצטרפו למשפחות העמים אזי תפסק השינאה לעם ישראל.
    כמובן אין בכתוב לעיל בכדי להכשיר את השרץ.