החוקרים מצאו 600 אלף דולר בכספת הסודית של פואד

לחוקרי המשטרה הגיע מידע על קיומה של כספת המוחזקת על-ידי ח"כ בן אליעזר • היא אותרה בסניף של בנק דיסקונט בירושלים • במהלך חקירתו באזהרה אישר פואד כי הוא מחזיק בכספת ובה סכום העומד על עשרות אלפי שקלים • החוקרים מצאו מאות אלפי דולרים • כעת נבדק מה מקור הכספים והאם דווח עליהם • פואד זועם: שיא חדש בהדלפה מכוונת
יוני גרין
י"א סיון התשע"ד / 09.06.2014 13:56

ח”כ בנימין בן-אליעזר, מי שהיה עד סוף השבוע האחרון מועמד לנשיאות, החזיק מאות אלפי דולרים בכספת סודית. כך חשפה העיתונאית עדי מאירי ברשת ב.

ברשת ב’ דווח,  כי לחוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה הגיע לאחרונה מידע על כספת בבעלותו של פואד. הכספת אותרה בבנק דיסקונט בירושלים. המידע הגיע אליהם על-ידי גורם שלישי ולא על-ידי בן-אליעזר עצמו. בתחילה, הכחיש ח”כ בן אליעזר את קיומה של כספת המזומנים, אולם לאחר שיחה שקיים עם עורך דינו, נבות תל צור, הוא אישר במהלך חקירתו באזהרה כי הוא מחזיק בכספת ובה סכום העומד על עשרות אלפי שקלים.

החוקרים הגיעו היום (שני) אל הבנק הירושלמי פתחו את הכספת ומצאו בתוכה 600 אלף דולר.

כעת תברר המשטרה מה מקור הכספים והאם בן אליעזר דיווח על הכספים המוחזקים בה. על-פי החשד, הגיש בן-אליעזר תצהיר כוזב הנוגע לתיק חסוי המתנהל בימים אלה בבית המשפט.

אמש קיים היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ישיבת עבודה עם ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה, ניצב מני יצחקי. ניצב יצחקי עדכן את וינשטיין בהתפתחויות בחקירת בן-אליעזר.

בן אליעזר זומן ביום שישי האחרון לחקירה במשרדי יחידת להב 433 של המשטרה. הוא נחקר בעקבות מידע שהגיע אל היועץ המשפטי לממשלה, שלפיו קיבל כספים בניגוד לחוק‎. חקירתו של בן אליעזר נמשכה כ-5 שעות.

לפי החשד, ח”כ בן אליעזר קיבל את הכספים מאיש העסקים אברהם נניקשווילי, שנחקר גם בפרשת נמל אשדוד.

בעקבות החקירה הודיע בן אליעזר בשבת כי הוא פורש מההתמודדות על כהונת נשיא המדינה.

יועץ התקשורת של בן אליעזר מסר:

בהמשך לגל ההדלפות חסר התקדים, פנה עו”ד של ח”כ בנימין (פואד) בן אליעזר, עו”ד נבות תל-צור לראש היחידה הארצית לחקירות הונאה במכתב:

“מר בן אליעזר העמיד עצמו לרשות החקירה, על אף ההתראה הקצרה וחרף העיתוי התמוה בו נפתחה החקירה, אך רצונו הטוב ואמונתו בהגינות החקירה נתקלים פעם אחר פעם במסע הכפשה שהולך וגובר, כל זאת בשעה ששאלות רבות בנושאים שהודלפו לתקשורת, טרם הוצגו בפניו וממילא טרם ניתנה לו ההזמנות להסבירם…. הדברים הגיעו לשיא חדש בהדלפה מכוונת על “פשיטה משטרתית” על כספת סודית של פואד בן אליעזר בירושלים.

מדובר במעשה שלא יעשה שכן הביקור בכספת היה ביקור מתוכנן, אשר תואם מראש עם הח”מ, וזאת בהמשך לדיווח יזום על תוכן הכספת שנמסר למשטרה בעל-פה ובכתב כבר אמש”.

המכתב נשלח גם ליועץ המשפטי לממשלה, עו”ד יהודה וינשטיין, ולראש אגף חקירות ומודיעין, ניצב מני יצחקי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות