מתלוננת נגד הרב ברלנד: “המדינה חייבת להשאיר אותו בכלא, אולי עוד נשים יתלוננו”

אחת המתלוננות נגד הרב אליעזר ברלנד אומרת כי מעשיו היו ידועים: "עשרות נשים נכנסות ויוצאות, ולכולם ברור מה קורה בחדר" • יוצאת נגד ההסדר המקל: "למה אני אמורה ללכת, להסתובב בעולם ולדעת שהבן אדם שפגע בי ובאנשים הקרובים הכי אליי מסתובב חופשי בארץ? למה? "אי אפשר לתת לזה לקרות. המדינה חייבת לתת תקווה לאנשים שנפגעו"
חיים טוויל
כ' חשון התשע"ז / 21.11.2016 09:18

מ’ הייתה רק בת 14 כשהגיעה לראשונה אל ביתו של הרב אליעזר ברלנד בביתר עלית. כעת, רגע לפני שבית המשפט מאשר את הסדר הטיעון המקל של מנהיג קהילת ‘שובו בנים’, היא מגוללת בפני משה נוסבאום, כתב חדשות 2, את שעבר עליה.

“התרגשתי”, מספרת מ’,  היום בת 19, , “על שזכיתי להתקבל אצל הרב המנהיג ולקבל ממנו הדרכה”. לדבריה,הרב לא המתין אפילו שנייה אחת והחל לבצע בה מעשים חמורים.

במשך קרוב לשנה מ’ הגיעה לביתו של הרב ברלנד כמעט כל לילה, מחכה שיקרא לה למשרדו ובחדר הסגור הוא שב וביצע בה מעשים חמורים. מ’ אומרת כי מעשיו של הרב בתוך החדר היו ידועים.

“אני רואה את עשרות הנשים שנכנסות ויוצאות משם ולכולנו ברור מה קורה בחדר בפנים. אני רואה איך הוא תוקף ילדות קטנות בנות חמש ועשר. היום אני מסתכלת אחורה ואני אומרת שזה לא יתכן שזה השיח בין ילדות בנות 14-15 על מגע עם גבר בן 77”.

מ’ טוענת כי מעמדו של הרב ברלנד הוא זה שגרם לעצימת העיניים בסביבתו ממעשיו: “כל החברה שם מסביב נותנת לזה לגיטימציה. זה בסדר גמור כי הוא רב וכי הוא כאילו אלוקים וזה בסדר גמור. כל דבר שהוא עושה הוא יודע הכי טוב מה הוא עושה”.

על העונש הקל שנגזר על הרב – 18 חודשי מאסר, ביחס לאישומים – טוענת מ’ כי היא “אחת מתוך עשרות קורבנות לכת הזאת. עברו עליי לילות ללא שינה, שילמתי כל כך הרבה כסף לטיפול פסיכולוגי, התאמצתי בשביל למצוא את הכוח בתוכי לקום ולפנות למשטרה, ועשיתי את זה למרות הכול כי ידעת שאני חייבת להיות נאמנה לאמת שלי ולצדק בעולם”.

“למה אני אמורה ללכת, להסתובב בעולם ולדעת שהבן אדם שפגע בי ובאנשים הקרובים הכי אליי מסתובב חופשי בארץ? למה?”, שואלת מ’ שקוראת להחמיר את עונשו של מי שתקף אותה. “אי אפשר לתת לזה לקרות. המדינה חייבת לתת תקווה לאנשים שנפגעו ממנו. מדינת ישראל חייבת להשאיר אותו בכלא, כך שאולי עוד נשים יבואו ויתלוננו, היא חייבת!”

הרב ברלנד הואשם במעשים חמורים בארבע נשים. בהסדר הטיעון הוא הודה באישומים מרוככים. המעשים החמורים שביצע בשתיים מתוך ארבע המתלוננות נגדו הוצאו מכתב האישום ונגזרו עליו 18 חודשי מאסר בלבד – מהם נוכתה כל התקופה שהוא כבר ריצה במעצר בדרום אפריקה ובישראל.

אחרי הפחתת שליש על התנהגות טובה, הרב ברלנד ירצה רק חודשים ספורים בבית הכלא.

בפרקליטות המדינה הדגישו בשבוע שעבר, בתגובה לפרסומים שונים הנוגעים להרשעתו של הרב ברלנד, כי מנהיג ‘שובו בנים’ הודה בביצוע עבירות של מעשים חמורים מובהקות בשתי נשים והתחייב להודות בביצוע מעשה חמור באישה נוספת.

בפרקליטות מדגישים כי לפי כתב האישום בו הודה הרב ברלנד, הוא ביצע מעשים חמורים. “העבירות הכלולות בכתב האישום המתוקן מתייחסות לכל המתלוננות שהמשיכו לשתף פעולה עם מערכת אכיפת החוק”, נאמר בהודעה.

לפי הפרקליטות, “הסדר הטיעון כולל עונש מוסכם של 18 חודשי מאסר בפועל, המשקף רמת ענישה ראויה. ההסדר התחשב ברמת הענישה הנוהגת בגין מעשים ברף זה, בגילו של הנאשם, בהודאתו במעשים המיוחסים לו, ברצון לחסוך מהמתלוננות את הצורך להעיד”.

בפרקליטות מזכירים: “הרב ברלנד עזב את הארץ שעה שמתנהלת חקירה בעניינו. מאז, נקטו משטרת ישראל והמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, בסיוע גורמי משרד החוץ, במהלכים מאומצים וממושכים שננקטו במדינות שונות בהן הסתתר, על מנת לאתרו ולהביאו ארצה כדי שייתן את הדין על מעשיו.

“בסופו של יום המאמץ הניב פרי וברלנד הובא לישראל. גם כאשר בתי משפט השלום שחררו אותו ממעצר, הפרקליטות שבה והגישה עררים על החלטות אלו והתעקשה שייוותר במעצר, וכך אכן היה”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ישר כח לאתר חרדי שנלחם בסוטה הזה
    21/11/2016 20:35
    ריבלין
  1. אשריכם

  2. שקר
    22/11/2016 13:24
    נפתלי
  3. אני הייתי שם כל לילה
    ואף פעם לא הייתה שם שום אישה,
    ולריבלין,
    אין לי ספק שאתה אדם טוב
    אתה פשוט חושב שזה היה
    אבל הכל שקר
    סיפורי בדים
    חבל שקבלת הוצאת שם רע
    ללא בדיקה מעמיקה
    זה הוצאת שם רע
    של אנשים כל אחד מסיבותיו,
    תגיד לי שם
    אני ניספר לך בדיוק
    וכל התלמידים יודעים את זה,
    ישנם רבנים תלמידי חכמים מוצי”ם
    שעד היום תלמידי של הרב,
    ואם זה אכן קרה אף אחד לא היה נשאר
    תודה