מחר במשכן הכנסת: טקס חנוכת הבית וקביעת מזוזה לבית הכנסת המחודש

בית הכנסת המשופץ שבמשכן הכנסת, שהורחב לשטח של 100 מ"ר יחנך מחר בטקס מיוחד, במעמד יושב-ראש הכנסת ח"כ יולי יואל אדלשטיין והרבנים הראשים לירושלים • יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין: "בית הכנסת הוא הנשמה והרוח של משכן הכנסת"
אבי כץ
י"ב חשון התשע"ז / 13.11.2016 10:25

בית הכנסת המשופץ שבמשכן הכנסת יחנך מחר (שני) בטקס מיוחד, במעמד יושב-ראש הכנסת ח”כ יולי יואל אדלשטיין והרבנים הראשים לירושלים.

בית הכנסת פעיל ושוקק חיים ומידי יום מתפללים בו עשרות רבות של מתפללים. ונערכים בו שיעורי תורה.

נוכח ריבוי המתפללים והעומס הרב, הורה יו”ר הכנסת על הרחבתו והתאמתו למספר המתפללים.

לפני השיפוץ, שטח בית הכנסת היה כ-65 מ”ר, ולאחר ההרחבה שטחו יהיה כ-100 מ”ר. אולם הדיונים הסמוך לבית הכנסת – ‘אולם שפרינצק’, חובר לבית הכנסת באמצעות מחיצות ניידות, ובעת הצורך, יהיה ניתן להגדיל את בית הכנסת עד כדי 230 מ”ר.

יצוין, כי לצד שיפוץ והרחבת בית הכנסת, כל התשתיות של קומת הוועדות שודרגו: התאורה הוחלפה לתאורה ירוקה וחסכונית, הותקנו מערכת התראה מפני שריפה ומערכת כיבוי אש אוטומטית (ספרינקלרים) וכן שופצו המסדרונות והמבואות שבקומה זו.

גם ארון הקודש שבבית הכנסת שופץ. הארון עבר תהליך שימור ושיקום על ידי צוות מומחים לשיקום יצירות אמנות בעץ, בראשות הרסטורטורית אליצ’יה דיאס.

הארון הובא לכנסת מהעיירה סוראניה שבצפון איטליה.

יו”ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין אמר: “בית הכנסת הוא הנשמה והרוח של משכן הכנסת. אין ראוי מ’מקדש מעט’ זה, שיהיה לא רק נאה ומכובד, אלא גם יכיל בנוחות את הרבים הבאים בשעריו.

“לאחר שראיתי את הדוחק הרב כמעט מדי יום, נוכח העליה המתמדת במספר המתפללים, סברתי כי כשם שבימי בית המקדש אמרו ש’מעולם לא אמר אדם: צר לי המקום’ – חיוני שנאפשר גם אנו לכולם להיכנס ברווחה בשעריו ולא להסתפק בעמידה במפתן.

“אני שמח שההרחבה יצאה אל הפועל, לגברים ולנשים כאחד, כפי שראוי לבית הנבחרים הישראלי במדינת יהודית”.

בטקס חנוכת הבית ישתתפו הרבנים הראשיים לירושלים, הראשל”צ הגר”ש עמאר והגאון רבי אריה שטרן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות