השחתת עירוב בקראון הייטס: שני אזרחים ישראלים נעצרו

משטרת ניו יורק עצרה את יוסף דורן, בן 21, ויוסף קרץ בן 36, חסידי חב"ד, אזרחים ישראלים, החשודים כי חיבלו מספר פעמים בעירוב השנוי במחלוקת בשכונת קראון הייטס • הם נלכדו על ידי כוח משימה מיוחד של המשטרה - שחקר את הפרשה כ'פשע שנאה' • ראשי הקהילה שהקימה את העירוב: "בית הכנסת שלנו מעולם לא חיפש להשליך מישהו בכלא"
נתן פרל
כ"ו תשרי התשע"ז / 27.10.2016 23:47

משטרת ניו יורק עצרה היום בבוקר (שעון ניו יורק) שני חסידי חב”ד, החשודים כי חיבלו מספר פעמים בעירוב השנוי במחלוקת בשכונת קראון הייטס שבברוקלין.

העירוב, אשר הוקם על ידי חברי קהילת ‘כל ישראל’ בקיץ האחרון, הושחת בשלוש הזדמנויות שונות. באחת התקריות הללו השפיעה ההשחתה גם על הכשרות של העירוב בשכונת פרק סלופ הסמוכה.

בעקבות החבלות בעירוב, הוגשו תלונות למשטרה ובלשים ממחלקת ‘פשעי שנאה’ של משטרת ניו יורק החלו לחקור את הונדליז’ם כפשע שנאה.

היום, חודשים לאחר שנפתחה החקירה, הודיעה המשטרה על מעצרם של שני אנשים – שניהם ממוצא ישראלי, יוסף דורן, 21, ויוסף קרץ, תושב שכונת קראון הייטס, בן 36.

שניהם העצורים, ששוחררו, הואשמו בתעלול פלילי.

לאחר המעצרים בפרשה, אמר נפתלי הנאו, מראשי הקהילה לאתר DNAinfo, כי “בית הכנסת שלנו מעולם לא חיפש להשליך מישהו בכלא”. מבחינתו, “הדאגה הגדולה שלנו הייתה הנזק שנגרם לעירוב”, שלדבריו עלה בערך 11 אלף דולר כדי לתקנו. “מבחינתי, שישלמו עבור התיקונים ויתנצלו שאנחנו בסדר”.

העירוב שהקימה קהילת ‘כל ישראל’, בניגוד לדעתם של רבני הקהילה החרדית בקראון הייטס, המורכבת ברובה המכריע מחסידי חב”ד, עורר סערת רוחות גדולה בברוקלין בשנה האחרונה. בעוד רבני השכונה פירסמו מכתבים נוקבים נגד העירוב, גייסו אנשי הקהילה רב מחוץ לשכונה, כדי שיתמוך בצעד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות