“רוני אלשיך יחטוף תביעה” • פרסם פוסט על פרס ועוכב, פעיל ימין נעצר

פעיל הימין עופר גולן כתב: "אני בוכה על כל אלפי הנרצחים מאז הסכם אוסלו ועד היום", עוכב לחקירה - והוזהר שלא להגיע הבוקר לירושלים • בעיצומו של מסע הלווייה פשטה המשטרה על בית פעיל ימין המתגורר סמוך למסלול בו עוברת הלווייה - ועצרה אותו
חיים טוויל
כ"ז אלול התשע"ו / 30.09.2016 09:57

משטרת ישראל עיכבה לחקירה את יו”ר ארגון ‘נלחמים בשקר הפלסטיני’, פעיל הימין עופר גולן, בעקבות פוסט שפרסם ברשת הפייסבוק, בו הטיח ביקורת על שמעון פרס ז”ל.

“אני בוכה על כל אלפי הנרצחים מאז הסכם אוסלו ועד היום, בוכה על האלמנות והיתומים שנשארו עם חור בלב”, כתב בפוסט.

קצין משטרה הזהיר את גולן שלא להגיע הבוקר לירושלים, בזמן ההלוויה של פרס. לאחר מכן הוא שוחרר לביתו.

עו”ד איתמר בן גביר אמר בתגובה:”מפכ”ל המשטרה התבלבל בין עבירה פלילית לביקורת לגיטימית. מותר לאזרח לחשוב ולכתוב ששמעון פרס עשה נזק לעם ישראל. אסור למשטרה לנהל משטרת מחשבות ולהלך אימים על אזרחים”.

גם בעיצומו של מסע הלווייה של שמעון פרס פשטה המשטרה על ביתו של פעיל ימין המתגורר סמוך למסלול בו עוברת הלווייה.

שוטרים פרצו לבית ועכבו את הפעיל בטענה שהוא עשוי לקרוא קריאות. עו”ד איתמר בן גביר המייצג את פעיל הימין אמר: “עד שרוני אלשיך לא יחטוף תביעה אישית המשטרה כנראה לא תלמד מה זו דמוקרטיה.

“ישראל היא לא רפובליקת בננות ולמשטרה אסור לבצע מעצרים רק כדי  שמפכ”ל המשטרה יוכל להתהדר בכך בשידוריים חיים. נאלץ לתובע את אלשיך ולהגיש בקשה דחופה לבימ”ש לשחרור המעוכב”.

מפכ”ל המשטרה רנ”צ רוני אלשיך חשף אמש כי נעצרו מספר חשודים לקראת הלוויה – על מנת שלא יבצעו פרובוקציה, יפריעו  או ינסו לפגוע במשתתפיה הרבים,  בהם נשיאים, ראשי ממשלות ומדינאים מעשרות מדינות בעולם.

“לצורך הגנה על מה שמתרחש ב-24 השעות האחרונות וביממה הקרובה, אנחנו בחנו את כל הגורמים שעלולים לאיים על התהליך מכל סוג של איום”, אמר אלשיך. “זה יכול להיות גם איום וגם פרובוקציה, אבל גם עשינו מעצרי מנע שספציפית קשורים לאירוע הנוכחי שבו אנחנו מטפלים”.

המפכ”ל אישר כי בין העצורים ישנם גם יהודים: “זה לא מספרים גדולים. אנחנו מדברים כרגע על מעט מאוד גורמים שאנחנו מזהים אותם כמאיימים ו/או כיכולים לעשות פרובוקציה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות