צעיר נפצע קשה מתקיפת ערבי • המשטרה חקרה את… הפצוע

צעיר כבן 17 נפצע קשה ממכת אלה של ערבי סמוך לשער האשפתות בערב חג השבועות • למרבה ההפתעה בחרה המשטרה לחקור את הצעיר בעיצומו של חג השבועות, כשהוא סובל מדימום בראשו
י' סיון התשע"ד / 08.06.2014 18:24

צעיר יהודי כבן 17 הותקף בידי ערבי כשעשה את דרכו לכותל המערבי הערב חג השבועות. הוא פונה לבית חולים במצב קשה ואושפז במחלקת טיפול נמרץ. בהחלטה מפתיעה, שלא לומר תמוהה, בחרה המשטרה לחקור דווקא את הקרבן המותקף בעיצומו של חג השבועות – ולהאשים אותו בתקיפת הערבי.

בערב חג השבועות צעד הצעיר העונה לשם יוסף, בלוויית צעירים יהודים נוספים בדרכם אל הכותל המערבי. סמוך לשער האשפות – בירידה מהר ציון, עצר אחד הצעירים להתפנות בצד הדרך, והחבורה שהמשיכה ללכת הבחינה לפתע כי חברם מותקף בידי ערבי כבן 35. הקבוצה חזרה במהירות לאחור, אך אז הגיעו מספר ערבים נוספים, חלקם חמושים באלות, ואחד מהם היכה באלה את אחד הבחורים היהודים ופגע בראשו.

מחקירת האירוע עולה, כי הערבי החל לצעוק על הבחור שנצרך לנקביו, כי מדובר בשטח השייך לו. הצעקות התפתחו לאלימות פיסית והערבי החל לחנוק את הצעיר. כאמור, חבריו שמיהרו לעזור לו, הותקפו בידי ערבים נוספים, עד למכת האלה הקשה.

 יוסף, שנפצע, הובהל לבית החולים הדסה עין כרם, כאשר הוא סובל משבר בגולגולת ודימום פנימי כתוצאה ממכת האלה. הוא אושפז במחלקת טיפול נמרץ, שם שהה מספר ימים.

ביום שישי הוא שוחרר מטיפול נמרץ ועבר למחלקה רגילה, להמשך מעקב.

חקירה דוחה יום טוב

המשטרה עצרה את הערבי התוקף ומעצרו הוארך עד היום. אולם זה טען בחקירה, כי הנערים נכנסו לשטחו הפרטי.

למרבה ההפתעה, על אף הפציעה החמורה, במשטרת מרחב דוד החליטו שלא להמתין ומיהרו להגיע אל בית החולים הדסה עין כרם, שם אושפז הפצוע. תחילה גבה חוקר משטרה עדות מהבחור, אשר תיאר את התקיפה וטען כי לא נכנס לשטח פרטי. אולם כעבור מספר שעות, בעיצומו של חג השבועות, הגיעו שוב חוקרי המשטרה למחלקת טיפול נמרץ, הפעם בכדי לחקור את הפצוע באזהרה, בחשד שתקף את הערבי באמצעות גז פלפל, כפי טענת התוקף.

במוצאי החג התייצב בתחנת המשטרה הבחור שהותקף ראשון בידי הערבי והגיש תלונה על התקיפה. הוא מסר לידי המשטרה סרטון המתעד את האירוע.

unnamed (3)

בארגון ‘חוננו’, המעניק סיוע משפטי לבחור הפצוע ולנערים שהותקפו, רואים בחומרה את העובדה כי במשטרה בוחרים באופן אוטומטי להאשים את היהודים בתקיפה, על אף שמהעדויות עולה תמונה ברורה של תקיפה על רקע לאומני כנגד יהודים, שבסך הכל ביקשו להגיע לתפילה בכותל.

“לא יתכן כי בכל עימות בין יהודים לערבים, המשטרה מיד מאשימה את היהודים, כביכול אנחנו עדיין בתקופת המנדט הבריטי”, אמרו בחוננו. “חוסר הרגישות זועק לשמיים כאשר לא ממתינים אף רגע וחוקרים באזהרה פצוע המאושפז במחלקת טיפול נמרץ, והכל בשל טענות שווא של ערבי שכמעט גרם למותו”.

עו”ד איתמר בן גביר, המייצג את אחד המותקפים, אמר בתגובה: “אם היה מדובר במקרה הפוך, סדר היום בישראל היה עוסק רק בנושא הזה, התקשורת היתה מורחת כותרות אדומות, המשטרה היתה מבצעת מעצרים, וציפי לבני, שמעון פרס ואפילו ראש הממשלה היו מגנים. אבל כשמדובר ביהודי שסופג אלה בראש, הצביעות חוגגת והתקשורת שותקת. אנו דורשים מהמשטרה למצות את הדין, להגיש כתב אישום ולבקש את מעצרו של התוקף עד לתום ההליכים”.

בשיחה עם חרדים10 מעלה גם אמו של יוסף טענות קשות: “הם צעדו ברחוב ראשי על המדרכה, אני בטוחה שהתקיפה באמצעות אלות מתוכננת ויזומה מראש. כשמד”א הגיעו לפנותו לבית החולים, השוטר התחיל לחקור את יוסף בשטח דקות ארוכות ורק לאחר מכן פונה. יוסף התקשר אלינו כשהוא באמבולנס ברך לבית החולים. אמר שנפגע בראש מאלה ואנחנו חשבנו שנפצע קל מאוד, וזה רק עניין של תפרים וישחררו אותו. אנחנו גרים רחוק מהדסה עין כרם ולא חשבנו לחלל את החג בשביל זה”.

את תגובת המשטרה לאירוע לא הצלחנו לקבל. לכשתתקבל נפרסמה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חמור מאוד אין צדק במדינת ישראל
    09/06/2014 09:22
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. חמור מאוד אין צדק במדינת ישראל לכן הערבין חוגגים
    שערבי רוצח הוא יודע שמחר הוא יצא מהכלא בתמור לשחרור יהודים