ישיבת אבל מיוחדת: ‘שמעון פרס היה מגדולי המנהיגים של ישראל’

ראש הממשלה ספד לנשיא התשיעי בפתח ישיבת אבל מיוחדת, שנפתחה בדקת דומייה: הוא לימד אותנו לא להיכנע לייאוש • "החיים הפוליטיים לא תמיד פינקו את שמעון, לצד הישגיו המרשימים ידע גם אכזבות, ידע גם רגעים קשים וידע גם ביקורת נוקבת" • הלווייתו - ביום שישי בשעה 11 בבוקר
יוני גרין
כ"ה אלול התשע"ו / 28.09.2016 11:54

הממשלה התכנסה הבוקר (רביעי) לישיבת אבל מיוחדת, בעקבות פטירתו של הנשיא התשיעי שמעון פרס ז”ל.

ישיבת הממשלה נפתחה בדקת דומייה, ואחר כך  נשא ראש הממשלה בנימין נתניהו דברים לזכרו של פרס.

“שמעון פרס היה מגדולי מנהיגינו שמאחוריו שובל ארוך של הישגים יחודיים. בשם העם היהודי כולו ובשם אזרחי ישראל, בשם ממשלת ישראל, אני מוסר כאן תנחומים עמוקים למשפחתו של שמעון”.

ראש הממשלה ספד: “שמעון פרס חי חיים עתירי מעש, שהם סמל להיסטוריה הישראלית המתחדשת. כששמעון הגיע כנער צעיר לבית הספר החקלאי בבן שמן, הוא כתב ‘מטרת חיי היא לשרת את עמי’. הוא הגשים את מטרתו זו. הוא האמין בכל לבו במטרות הציונות, נישא על כתפי חזון מעורר השראה, שמעון ליווה את הריונה של המדינה, עמד ליד עריסתה, וידא שתעמוד על רגליים איתנות.

”הוא ניצב לצידו של בן גוריון בזמן של הכרעות גורליות, בזמן שישראל הצעירה היתה שברירית וכוחה הצבאי עדיין בהתהוות שמעון תרם רבות לביצור כוחנו, הייתה לו תרומה סגולית להתעצמותנו הביטחונית במישור הגלוי ובתחומים שהשתיקה יפה להם”, סיפר נתניהו.

ראש הממשלה הזכיר את הצלחת מבצע אנטבה שהיתה אחת מפסגות חייו של פרס. “כשר ביטחון בממשלת רבין שמעון מילא תפקיד מרכזי בהחלטה לשגר את טייסנו ולוחמינו ללבה של אפריקה.

“אבל בצד זה, בצד כל פעולתו למען בטחון ישראל, שמעון פרס לא פסק לחתור לשלום, ולהאמין בשלום. ידו תמיד היתה מושטת לפיוס היסטורי עם שכנינו וגם אם פיוס זה התמהמה, הוא לימד אותנו לא להיכנע לייאוש אלא לדבוק בתקווה וגם להמשיך בעשייה”.

על חייו הפוליטיים של פרס אמר נתניהו: “החיים הפוליטיים לא תמיד פינקו את שמעון, לצד הישגיו המרשימים ידע גם אכזבות, ידע גם רגעים קשים וידע גם ביקורת נוקבת. אבל בכוח הרצון העז שלו שמעון המשיך לחתור קדימה, חדור בשאיפה לקדם את התפתחות המדינה שהוא כל כך אהב, חדור בשאיפה להביא לשלום.

“היו דברים רבים שהסכמנו עליהם, מספרם הלך וגדל במשך השנים, אבל היו בינינו חילוקי דעות שהם חלק טבעי מהחיים הדמוקרטיים. גם במקרים אלה הכבוד שרחשתי לשמעון לא נפגם כהוא זה. להיפך, ככל שחלף הזמן יחסינו התהדקו. הערכתי אותו, אהבתי אותו”.

לאחר ישיבת הממשלה התכנסה ועדת השרים לסמלים וטקסים, בראשות השרה מירי רגב, כדי לקבוע את סדרי ההלוויה שתיערך ביום שישי בשעה 11 בבוקר בחלקת גדולי האומה בבית העלמין בהר הרצל.

מחר בבוקר (חמישי) יוצב ארונו של פרס ברחבת משכן הכנסת כדי לאפשר לציבור לחלוק לו כבוד אחרון. מנהיגים רבים מהעולם ישתתפו בהלוויה,

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות