חיילים מתלוננים: בבסיסי צה”ל יש הרבה מזוזות פסולות, ריקות ובלויות

בעמותת 'צו אחד' מעריכים: 50 אחוז מהמזוזות בבסיסי צה"ל אינן כשרות ולא טופלו שנים רבות על ידי הרבנות הצבאית • דובר צה"ל: כל בקשה פרטנית להחלפת מזוזה - תטופל
חיים טוויל
כ"ד אלול התשע"ו / 27.09.2016 12:48

עמותת ‘צו אחד’, שקראה לחיילי צה”ל לדווח לה על כל פגיעה באורח החיים היהודי בשורות הצבא, קיבלה מספר רב של עדויות מחיילים, אשר התלוננו כי בחדריהם חסרה מזוזה או גילו כי המזוזה פסולה או בלויה.

העמותה פרסמה בדף הפייסבוק שלה פוסט, בו נקראו חיילים לצלם את המזוזה ולעדכן באילו בסיסים מדובר. “אנו מבקשים כי תעדכנו אותנו, כאן בדף הפייסבוק או במוקד, מה מצבן של המזוזות בחדרי הבסיס שלכם ואנו נדאג, ללא עלות, לבדוק את הקיימות”, נאמר בהודעה שפרסמה העמותה. “ואם חלילה אין מזוזות אנו נפעל מול הרבנות הצבאית לטפל בבעיה. ניתן להשתמש באפליקציית ‘מזוזון’ ולוודא בדיקה ראשונית של המזוזות”.

ב’צו אחד’ מעריכים, כי 50 אחוז מהמזוזות בבסיסי צה”ל אינן כשרות ולא טופלו שנים רבות על ידי הרבנות הצבאית.

“נדהמנו לגלות את אזלת היד של צה”ל בכל הקשור למזוזות שבבסיסים. חיילים נאלצו להעביר אלינו מידע על מקומות בהם יש מזוזות פסולות, ריקות ובלויות”, אומרים בעמותה. “מדובר בתשמיש קדושה בסיסי הנמצא בכל בית מסורתי”.

מדובר צה”ל נמסר: “צה”ל פועל כל השנה להחלפת מזוזות אשר מתבלות ונשחקות עם הזמן, על מנת לכבד את כלל חייליו. לא מוכרת בעיה תקציבית בנושא, ובחודשים הקרובים יסופקו לצה”ל מזוזות חדשות. כל בקשה פרטנית להחלפה שתעלה על הפרק תיענה בהתאם”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות