סוף ל’מאכערים’ ולמחירים מופקעים לפינוי גופות בשבת: לא יהודים יפנו

מועצת הרבנות הראשית החליטה לאפשר הקמת מוקד מיוחד, שיופעל כולו על ידי לא יהודים • "בהיעדר פעילות של חברה קדישא בסופי שבוע, כל מיני 'מאכערים' היו מתעלקים על המשפחות וגובים מהם אלפי שקלים ומעוררים כעס"
חיים טוויל
י"ז אלול התשע"ו / 20.09.2016 09:32

מועצת הרבנות הראשית קיבלה אתמול החלטה, לפיה יתאפשר לחברה קדישא לפנות נפטרים בשבת, באמצעות גויים.

פינוי נפטרים בשבת אינו נחשב ‘פיקוח נפש’ ולכן, עד היום, אם אדם היה נפטר במהלך השבת בביתו, בני משפחתו נאלצו לפנותו באמצעות אמבולנסים פרטיים, אשר גובים אלפי שקלים, או להמתין עד למוצאי השבת, בעוד גופת הנפטר מוטלת בבית – מה שיוצר אי נעימות גדולה.

לפי דיווח בישראל היום, אתמול אישרה הרבנות הראשית בעידוד הרב הראשי לישראל הגר”ד לאו, תוכנית של חברה קדישא להפעיל בכל שבת מוקד מיוחד לפינוי נפטרים, שיופעל כולו על ידי אנשים שאינם יהודים שישמשו כ”גוי של שבת”.

לפי התוכנית, מוקד שכזה יוקם בכרמיאל שבצפון, בתל אביב, בירושלים ובבאר שבע, ובאמצעות אמבולנסים שיהיו פרוסים בכל אזור ייערך פינוי הנפטר בתוך שלוש שעות מרגע הפנייה.

מדובר ביוזמה שלה שותפים גורמים רבים, ובהם הביטוח הלאומי שאמור לממן את הנושא, המשרד לשירותי דת, פורום חברות קדישא והרבנות הראשית – שאישרה את הפתרון ההלכתי.

היוזמה עדיין בתהליך של גיבוש ראשוני ולדברי גורם המעורה בעניין, יש הסכמות עקרוניות עם הביטוח הלאומי והאוצר שנרתמו לפתור את הבעיה.

גורם בפורום חברות קדישא אמר ל’ישראל היום’: “זה קורה כמעט בכל סוף שבוע, חברה קדישא לא היתה זמינה, היו מחפשים את הראשון שהופיע עם הפרסומת הכי טובה, ובסוף התהליך היו מקבלים פתאום חשבון של אלפי שקלים על פינוי שמגיע חינם מהמדינה.

“פותרים פה בעיה של 60 שנה שחוזרת על עצמה מדי סוף שבוע. מה שהיה הכי חמור הוא שבהיעדר פעילות של חברה קדישא בסופי שבוע, כל מיני ‘מאכערים’ היו מתעלקים על המשפחות וגובים מהם אלפי שקלים ומעוררים כעס עלינו סתם”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות