גפני לגלאון: “תגידי, איך זה שמה שאת מבקשת מבג”צ את מקבלת?”

הכנסת התכנסה לדיון פגרה מיוחד במשבר עבודות הרכבת בשבת • השר יריב לוין חבט באופוזיציה: "לא מעניין אתכם הרכבות או החיילים. מעניין אתכם רווח פוליטי ולזרוע פירוד. הכל דמגוגיה" • "לאן נעלם כבוד הרב הראשי יאיר לפיד? הוא חושב שצריך להשבית את הרכבת 8 ימים או לא צריך?" • ישראל אייכלר: "המצוקה מעניינת רק כשזה מגיע לשבת"
שרי רוט
ט"ז אלול התשע"ו / 19.09.2016 13:21

מליאת הכנסת התכנסה הבוקר (שני) לדיון פגרה מיוחד במשבר עבודות הרכבת בשבת, לבקשת סיעות האופוזיציה.

בניגוד לדיווחים מוקדמים, הח”כים החרדים לא החרימו את הדיון, ובמליאה התייצבו, בין היתר, משה גפני, ישראל אייכלר, אורי מקלב ויעקב אשר.

נציגי ש”ס לא נוכחו בדיון.

מקלב תקף את הח”כים החילונים: “למה לא ארגנתם היום הסעות לחיילים??8 ימים אין רכבות!”

שר התיירות יריב לוין, שהשיב בשם הממשלה לארבע הצעות לסדר שהוגשו, נשא דברים והצליף בח”כי האופזיציה.

“גלאון הצליחה במשפט אחד לסכם את הכל ‘אנחנו עוסקים באטריות קרות’ וזה מסכם הכל”, אמר בפתח דבריו. “למישהו כאן היה אכפת מהרכבת או מהחיילים? המרצע יצא מהשק”.

השר לוין התייחס להשבתת הרכבת הצפויה 8 ימים, לאחר ששלוש תחנות רכבת בתל אביב נסגרו הלילה בשל עבודות תשתית נרחבות שייערכו עד יום שלישי. “דווקא היום נכנסים להשבתה של הרכבת מישהו מכם דיבר על זה? את מישהו זה עניין ? לא מעניין אתכם הרכבות או החיילים. מה שמעניין אתכם זה לנסות ולעשות רווח פוליטי ולזרוע פירוד ולרכוב על גל. הכל דמגוגיה”.

השר לוין הוסיף: “לפחות זהבה גלאון שיזמה את הדיון נכחה, מה שאי אפשר לומר על יו”רים אחרים. איפה יאיר לפיד? למה הוא לא בא לדיון? איפה הרצוג ועודה?”

“הרצוג היה והלך”, השיבו לו.

לוין: “אולי היה והלך. אני פונה לגרמן, לפיד חושב שצריך להשבית את הרכבת 8 ימים או לא צריך? לא שמעתי התבטאויות שלו. הוא סבור שצריך להשבית את הרכבת ל-8 ימים? או שלא? מישהו יודע לאן נעלם כבוד הרב הראשי לפיד? מישהו יודע מה הוא חושב?”

יעל גרמן: “אתה שואל אותי או אותו?”

לוין: “שואל אותך, כי אצלכם שלא כמו אצלנו, לפיד אומר – אתם אומרים, לפיד חושב – אתם חושבים. לפיד משנה את האג’נדה לפי הסקרים…”

אייכלר אמר בדבריו: “מצוקת התחבורה הציבורית מעניינת רק כשזה מגיע לשבת. השבת ממש מתמוגגת מנחת לראות מי בא להגן על כבודה”.

במהלך הדיון פנה משה גפני אל זהבה גלאון ושאל: “תגידי, איך זה שמה שאת מבקשת מבג”צ את מקבלת? בפעם הבאה שארצה לעתור לבג”צ – אני הרי לא אעתור, אבל אפנה דרכך…”

אנקדוטה מעניינת נרשמה בדיון כאשר ח”כ רחל עזריה מסיעת כולנו אמרה: “מניחה שאף אחד פה לא נוסע בתחבורה ציבורית. קוראת לכם לנסוע בתחבורה ציבורית…”

אלא שכמה זמן קודם לכן סיפרה ח”כ נורית קורן מהליכוד שלקח לה הבוקר שעתיים להגיע, בתחבורה ציבורית”. נזכיר, כי גם בני בגין הוא חובב אוטובוסים מפורסם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות