הרופאים של פרס החליטו להפחית בהדרגה את חומרי ההרדמה

מבדיקות שנערכו לנשיא התשיעי עולה כי אין החמרה במצבו • הבצקת שנוצרה לו כתוצאה מהדימום התוך-גולגולתי לא גדלה - ועל כן החליטו רופאיו על הפחתת חומרי ההרדמה והסרת מכשירי ההנשמה באופן הדרגתי • בסוף ההליך, שיימשך בין שעות ליומיים, ניתן יהיה להעריך את מידת הנזק למוחו • בהתאם לכך ייקבע גם סוג השיקום עבורו
חיים טוויל
ט"ו אלול התשע"ו / 18.09.2016 14:15

רופאיו של הנשיא התשיעי שמעון פרס עדכנו בצהריים (ראשון) כי מבדיקת CT שנערכה לו בשעות האחרונות עולה, כי אין החמרה במצבו ועל כן בהתאם להערכת מצב, הוחלט להוריד בהדרגה את חומרי ההרדמה בדמו ולהסיר את מכשירי ההנשמה.

לדברי מקורביו, מתוצאות הבדיקה עולה כי הבצקת שנוצרה לו כתוצאה מהדימום התוך-גולגולתי לא גדלה.

הפחתת חומרי ההרדמה והסרת מכשירי ההרדמה באופן הדרגתי יכולים להימשך בין שעות ליומיים, בהתאם לתגובתו של פרס למצב החדש.

החלטה זו משמעותית, שכן בסופה, אם פרס ישוב להכרה מלאה, יוכל הצוות הרפואי להעריך את מידת הנזק שנגרם למוחו. בהתאם לכך ייקבע גם סוג השיקום עבורו.

פרס הובהל לבית החולים שיבא בתל השומר לפני חמישה ימים לאחר שעבר אירוע מוחי, מאז הוא מאושפז במחלקת טיפול נמרץ כשמצבו מוגדר קשה אך יציב.

אמש ביקר נשיא המדינה ראובן ריבלין את נשיא המדינה לשעבר בבית החולים. ריבלין עלה אל המחלקה בה מאושפז פרס, שם קיבל סקירה מדוקדקת על מצבו מהרופאים המטפלים בו, חיבק בחום את בתו של פרס צביה, את בנו חמי ואת נכדיו ושוחח ארוכות עם נשות הצוות הוותיקות של לשכת פרס.

בהצהרה לתקשורת אמר ריבלין, “לפני כשעה יצאה שבת שבה נשאו בכל העולם תפילות מיוחדות לרפואתו של שמעון פרס. פרס נוכח כל כך ומוחשי בכל ישותו עבור הציבור, ובמיוחד עבורי כנשיא שירש את מקומו.

“כולנו תקווה למצב שבו נראה את הנשיא התשיעי מחלים, נתפלל שנראה את שמעון פרס הלוחם והגיבור מנצח”,

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות