הרב אליעזר ברלנד לא יוכל לערער בעליון על מעצרו עד תום ההליכים

פרקליטיו של מנהיג קהילת 'שובו בנים' פנו לבית המשפט העליון כדי שיאפשר לו להגיש ערעור על מעצרו, עד תום ההליכים נגדו • העתירה נדחתה: לא נמצאה ראיה לכך ששירות בתי הסוהר אינו מסוגל לדאוג כיאות למצבו הבריאותי • הסנגורים: בית המשפט הותיר פתח לפנייה נוספת אליו
חיים טוויל
י"ב אלול התשע"ו / 15.09.2016 10:37

עוד מכה לקהילת שובו בנים: בית המשפט העליון דחה היום (חמישי) את בקשת רשות לערעור מצד פרקליטיו של הרב אליעזר ברלנד על מעצרו עד תום ההליכים נגדו.

עורכי דינו של מנהיג שובו בנים, השוהה במעצר מאז הוסגר מדרום אפריקה, טענו כי מצבו הבריאותי אינו מאפשר להמשיך להחזיקו בתנאי מעצר – ודרשו לשחררו.

השופט יורם דניצגר הבהיר כי לא שוכנע שיש באסמכתאות הרפואיות שהוגשו כדי להצדיק את שחרורו של הרב ממעצר בבית כלא, על כל המשתמע מכך.

בהחלטתו הוסיף השופט, כי בניגוד לטענת פרקליטי הרב, לא נמצאה ראיה לכך ששירות בתי הסוהר אינו מסוגל לדאוג כיאות למצבו הבריאותי.

השופט דנציגר קבע עוד, כי דווקא מבחינת ההתנהלות, עולה כי על אף שהותו במעצר, הוא נבדק באופן קבוע על ידי מספר רופאים – ואף אושפז בבית חולים כשהיה צורך בכך.

השופט גם ציין: “מבלי להקל ראש במצבו הרפואי של המבקש, סמוך ובטוח אני כי שירות בתי הסוהר ימשיך לעשות כל אשר לאל ידו על מנת לדאוג לכך שאף בעתיד יזכה הלה לטיפול רפואי הולם וראוי”.

עוה”ד רחל תורן ואביגדור פלדמן, מצוות ההגנה של הרב ברלנד הגיבו על ההחלטה: “אנו לומדים את ההחלטה ונראה כיצד להיערך בהתאם. יצוין כי בית המשפט הותיר פתח לפנייה נוספת אליו בבקשת שחרור הרב עם התקדמות ההליך.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות