מי יגנה תקיפת החיילים החרדים? • רבינוביץ’ וליבסקינד הטיחו האשמות

עימות סוער באולפן • בני רבינוביץ: "הבדל משמעותי ומאוד יסודי בין אלימות פיזית, לבין כשבן אדם בא ומדבר בצורה לא יפה, בזויה" • ליבסקינד: "הבעיה הכי גדולה זה לא אלו שצעקו, אלא בני רבינוביץ. אתה יודע למה אתה הבעיה הגדולה? כי אתם, כל המגזר, לא מצליחים למצוא מניין שיגידו מילה רעה על האנשים האלה"
חרדים 10
י' אלול התשע"ו / 13.09.2016 17:45

דיון סוער התנהל אתמול באולפן הפטריוטים בערוץ 20, בעקבות הרשעה ראשונה של תוקף חייל חרדי: אהרון קורלנדסקי, פעיל ‘הפלג הירושלמי’, שתקף חייל חרדי במהלך תפילה, הורשע בבית המשפט בגין העלבת עובד ציבור.

מדובר במקרה בו החייל הגיע לבית הכנסת בירושלים, כשהוא לובש מדים. הנאשם קרא לעבר המתלונן: “חרד”ק, תסתלק מפה מהר, תוריד את הכיפה, מה אתה מתפלל פה” – תוך שהוא מסית את המתפללים נגד החייל.

במהלך הדיון התנהל עימות בין שני הפאנליסטים על שאלת הגינוי.

רבינוביץ’: “אנחנו מדברים פה על הקבוצה בירושלים שמתנגדת בכלל להתייצב בלשכות הגיוס, והם למעשה התייצבו בצד של נטורי קרתא וסאטמר, בצורה הכי קיצונית שיכולה להיות.

“עכשיו בואו נעשה הבדל משמעותי ומאוד יסודי בין אלימות פיזית, לבין כשבן אדם בא ומדבר בצורה לא יפה, בזויה, מופקרת.

“אז אם אנחנו מדברים על אלימות מילולית, אז המאמר שקלמן כתב על שופטי בג”ץ הוא פי מיליון יותר חמור מהסיפור הזה. ברגע שאתה בא ואומר על שופטים במדינת ישראל שלא שופטים על פי צדק אלא פוסקים על פי ההשקפות הפוליטיות שלהם, מותר לך לומר את זה? גם הוא זכותו”.

ליבסקינד: “אתה לא סותם את הפה כבר חמש דקות, תן לאחרים לדבר רגע אחד. הבעיה הכי גדולה זה לא אלו שצעקו בבית הכנסת, אלא זה בני רבינוביץ. אתה יודע למה אתה הבעיה הכי גדולה? כי אתם, כל המגזר הזה, לא מצליחים למצוא מניין של אנשים שיגידו מילה רעה על האנשים האלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זה נקרא דיון ??
    13/09/2016 23:05
    אלי
  1. אנשים מתורבתים ??