אדלסון דרש מטראמפ “לגלות ענווה” כתנאי לתרומה של 100 מיליון דולר

אדלסון עדיין לא תרם אפילו סנט אחד לקמפיין הנשיאות של טראמפ, למרות שהבטיח לא פחות מ-100 מיליון דולר • קופת קמפיין טראמפ סובלת ממחסור חמור במזומנים, משום שרבים מהתורמים הרפובליקנים ה'כבדים' ביותר בעבר, נמנעו מלתרום לו
נחמן גור
כ"ה אב התשע"ו / 28.08.2016 23:20

התורם הגדול ביותר של המפלגה הרפובליקנית בשנים האחרונות, איל ההימורים היהודי שלדון אדלסון, דורש ממועמד המפלגה לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, “להוכיח מידה מסוימת של צניעות”.

אדלסון עדיין לא תרם אפילו סנט אחד לקמפיין הנשיאות של טראמפ, למרות שהבטיח לא פחות מ-100 מיליון דולר – כסכום שתרם למועמד הרפובליקני ב-2012, מיט רומני.

בשבוע שעבר הגיע טראמפ למעונו של אדלסון בלאס וגאס, כדי לנסות לשכנע אותו להתחיל בהזרמת הכספים, אשר חיוניים עבור מסע הבחירות שלו כאוויר לנשימה. כאמור, בפגישה הביע אדלסון את אי נוחותו מהתבטאויותיו של המועמד ודרש ממנו “לגלות צניעות וענווה”.

יום לאחר הפגישה הפתיע טראמפ והצהיר באסיפת בחירות בשרלוט, צפון קרוליינה, כי הוא “מתנצל על שאמר את הדברים הלא נכונים”, מבלי להתייחס למועד ספציפי או קבוצת אוכלוסייה מסוימת מתוך הרבות שהעליב.

קשה עדיין להעריך האם ההתנצלות הרפה סיפקה את אדלסון.

קופת קמפיין טראמפ סובלת ממחסור חמור במזומנים, משום שרבים מהתורמים הרפובליקנים ה’כבדים’ ביותר בעבר, נמנעו מלתרום לו.

עד כה נמנע המועמד עצמו להוציא מכספו עבור הקמפיין, למרות התרברבויותיו על עושרו העצום, אשר סימני השאלה לגביו מתגברים מיום ליום.

בחודשים האחרונים דווח, כי קמפיין קלינטון מצליח לגייס באופן עקבי לפחות פי 3 יותר תרומות מהקמפיין המתחרה. קלינטון עצמה מקושרת לבעלי הון רבים ואילו טראמפ הוא ‘זאב בודד’ שפגע כמעט בכל מי שנתקל בו במסגרת עסקיו.

קלינטון מצליחה לגייס גם תרומות קטנות רבות ממעמד הביניים והן מצטברות יחד לסכומים עצומים.

לעומת זאת, אנשים ‘רגילים’ מתקשים להוציא מכספם עבור מועמד שמתגאה בעושרו העצום כמעט בכל ערב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות