עוד עריק נעצר: עשרות מתפרעים ניסו לפרוץ ללשכת גיוס; 3 נעצרו

עשרות מפגינים מ'הפלג הירושלמי' ו'העדה החרדית' הפגינו אחר הצהרים מול לשכת הגיוס ברחוב רש"י בירושלים, במחאה על מעצרו של תלמיד ישיבה עריק • שלושה נעצרו
חיים טוויל
י"ז אב התשע"ו / 21.08.2016 17:30

גם זה בילוי של ימי בין הזמנים: עשרות מפגינים מ’הפלג הירושלמי’ ו’העדה החרדית’ מפגינים מאז שעות אחר הצהרים (ראשון) מול לשכת הגיוס ברחוב רש”י בירושלים, במחאה על מעצרו של תלמיד ישיבה עריק מצה”ל על ידי המשטרה הצבאית.

חלק מהמפגינים ניסו לחסום את הכביש ופונו על ידי המשטרה.

מהמשטרה נמסר כי “חלק מהמפגינים נשכבו על הכביש תוך נסיון לחסום את הציר. כמו כן חלק מהמפגינים אף ניסה להיכנס בכוח ללשכת הגיוס, וכל זאת תוך שהם מגדפים את השוטרים וחלק אף תקפו השוטרים”.

כוח משטרה שנמצא במקום פועל באיפוק אך יחד עם זאת בנחישות ובתקיפות כנגד אלו שמפרים את הסדר ותוקפים שוטרים.

עד כה נעצרו שלושה מפגינים בהתפרעויות – שניים מהם בגין תקיפת שוטרים, וקטין נוסף בגין גרימת נזק לניידת.

ביום חמישי בערב הפגינו מאות חרדים בכיכר השבת בירושלים וברחוב נהר הירדן בבית שמש במחאה על מעצרו של בחור ישיבה עריק, חסיד ברסלב בן 18 – שאמור להיכנס מתחת לחופה  בעוד כשבועיים.

כוחות משטרה גדולים הגיעו אל כיכר השבת כדי לפזר את ההפגנה, כשהם מלווים בפרשים והחלו בפיזור ההפגנה, שהתפשטה לעבר כיכר זקס.

במקביל, בבית שמש יצאו כ-300 חרדים להפגין ברחוב נהר הירדן, שנסגר לתנועה.

ההפגנות הפכו להפרות סדר, במהלכן הבעירו המפגינים צמיגים, חסמו כבישים ויידו אבנים לעבר שוטרים. שוטר אחד נפצע באורח קל. תשעה מהמפגינים  נעצרו – 7 בירושלים ושניים בבית שמש .

הצעיר, המשתייך לחוגי נטורי קרתא, לא הגיש דחייה משירות צבאי, ונעצר בירושלים בגין עריקות מצה”ל. הוא שוחרר ביום שישי ממעצרו.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות