“אנשים קראו תהילים”: רגעי המתח בנחיתת החירום של מטוס ‘אל על’

מירי חן, נוסעת בטיסת UP שנחתה בנתב"ג נחיתת חירום עקב פיצוץ בצמיג, סיפרה בשיחה עם 'וואלה' על ההתמודדות של 182 הנוסעים, רובם חסידי ברסלב שעשו את דרכם לקברו של רבי נחמן • "כעבור בערך שעה שמנו לב שאנחנו עדיין חגים מעל תל אביב והבנו שמשהו לא בסדר"
חיים טוויל
ט"ו אב התשע"ו / 19.08.2016 10:34

מירי חן, תושבת נתניה בת 28, אחת מנוסעות הטיסה של חברת UP – חברה בת של אל על – לקייב שבאוקראינה, שנחתה נחיתת חירום בנמל התעופה בן גוריון, בעקבות פיצוץ בצמיג במהלך ההמראה,סיפרה הלילה לאתר וואלה, על מה שהתרחש בטיסה: “כבר בהמראה שמענו פיצוץ, אבל רק אחרי שעה הודיעו לנו שיש בעיה. אנשים קראו תהילים ושרו לרבי נחמן כדי שיעזור לנו”.

לחן ול-181 הנוסעים הנוספים שהיו על סיפון המטוס הוצעה טיסה חלופית לקייב שהמריאה בשעה 4:00, אך לדבריה, רבים העדיפו לשוב לבתיהם. “זו הייתה חוויה של פעם בחיים, עכשיו אני רק רוצה לחזור לשקט בבית שלי”.

חן סיפרה כי עוד בתחילת הערב הורדו הנוסעים ממטוס אחר, לאחר שנמצאה בו תקלה, וטיסתם לקייב התעכבה בכשלוש שעות. לאחר ההמראה המיוחלת, לא חלף זמן רב עד שנמצאה התקלה. “כמה שניות אחרי ההמראה שמענו פיצוץ שלא הבנו מהו, אבל לא התייחסנו לזה. כעבור בערך שעה שמנו לב שאנחנו עדיין חגים מעל תל אביב והבנו שמשהו לא בסדר”, סיפרה.

“עדיין לא אמרו לנו כלום, ובשלב מסוים אחת הנוסעות הצליחה להתחבר לאינטרנט ואמרה שבישראל דיווחו שהתפוצץ צמיג במטוס, והבנו שזה כנראה מה ששמענו בהתחלה”, סיפרה חן לוואלה. “אנשים התחילו לדבר על הבעיות בטיסה והקברניט אמר לנו בקול רגוע שיש תקלה, אבל שלא צריך להילחץ ושיהיה בסדר. הוא אמר שהתקלה לא מסוכנת ושנחזור בשלום לישראל, שם כבר מחכים לנו”.

טענתה, על אף ההודעה המלחיצה, הנוסעים במטוס, שהיו רובם חסידי ברסלב שעשו את דרכם לקברו של רבי נחמן באוקראינה, לא היו בפאניקה. “אנשים לא כעסו על אף שהודיעו לנו על התקלה רק אחרי שעה. התפתח סוג של הווי במטוס, חלק מהאנשים אמרו תהילים, אחרים שרו שירים לקדוש ברוך הוא ולרבי נחמן. הם שרו ‘אנא השם הושיעה נא'”.

קברניט המטוס, יובל קורן, שחזר את רגעי המתח על מטוס הבואינג 737 שבו אירעה התקלה: “מיד אחרי ההמראה מנורת החיווי סימנה כי יש בעיה עם אחד הגלגלים”, סיפר. “התקלה אפשרה את המשך הטיסה, אבל היה ברור לי שאם המראתי מנתב”ג, אני אבצע את נחיתת החירום בנתב”ג. הבעיה הראשונה היתה שהמטוס היה מלא בדלק ולכן נדרש היה לבצע הקפות לריקון מכלי הדלק, כדי לאפשר את ביצוע הנחיתה”.

קורן הוסיף כי לאחר קבלת ההחלטה על נחיתת החירום, הוא הודיע לצוות המטוס, שאמר לנוסעים על התקלה ועל הכוונה לנחות בישראל. “חצי שעה לפני הנחיתה, אנשי הצוות הכינו את הנוסעים לקראתה. הצוות והנוסעים תפקדו בצורה הטובה ביותר”, אמר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות