בת 105: סרט דוקומנטרי על מזכירתו של שר התעמולה הנאצי יוזף גבלס

ברונהילדה פומסל, בת 105, מתעקשת שלא ידעה דבר על "העניין של היהודים", כפי שקראה לזה, עד שחזרה לביתה אחרי המלחמה • את גבלס תארה כאדם "מתורבת", וטענה שהיה בסך הכל שחקן שנכנס מדי פעם לתפקיד של "גמד מוטרף" • ואין לה רגשות אשמה
דוד ליבוביץ
ט"ו אב התשע"ו / 19.08.2016 01:39

ברונהילדה פומזל, בת 105, מי ששימשה כמזכירתו האישית של שר התעמולה הנאצי יוזף גבלס, מספרת בסרט דוקומנטרי גרמני חדש – “חיים גרמניים” – שמתמקד בה, על אותה תקופה.

השבוע היא גם העניקה ראיון ל’גרדיאן’ הבריטי, ולא הביעה חרטה על התפקיד שמילאה בלב מכונת התעמולה הנאצית.

“האנשים שאומרים היום שהם היו מתנגדים לנאצים – אני מאמינה שהם כנים ומתכוונים לזה”, אמרה. “אבל תאמין לי, רובם לא היו עושים את זה”.

לדבריה, “כל המדינה היתה תחת סוג של כישוף”, ומי שהיה יותר מדי אידיאליסט “נטל את הסיכון שישברו לו את המפרקת”.

היא אישרה שהשתתפה בזיוף מספרי הנופלים בחזית, בכדי ליצור תחושה שגרמניה נוחלת הצלחה במלחמה, ובהגזמה בסטטיסטיקות לגבי נשים גרמניות שהותקפו על ידי חיילי הצבא האדום.

במהלך הראיון היא התעקשה שהיה מדובר “בסך הכל בעבודה כמו כל עבודה”.

היא תיארה את גבלס באופן חיובי, כאדם “מתורבת, רציני ואלגנטי”, וטענה שהיה בסך הכל שחקן, שנכנס מדי פעם לתפקיד של “גמד מוטרף”.

פומסל – ששהתה בבונקר של היטלר עד להתאבדותם של היטלר וגבלס, התעקשה בראיון שלא ידעה על השואה – “העניין של היהודים”, כפי שקראה לזה – עד ששבה לביתה אחרי המלחמה. “כולם חושבים שידענו הכל”, אמרה. לא ידענו כלום, הכל היה סודי מאוד”. היא אמרה שאין לה כל צורך לנקות את מצפונה.

מקור: ערוץ 7

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות