הופתעתם? אסאד ניצח בבחירות • כיפת ברזל הופעלה בצפון

אין הפתעות: הנשיא באשר אסאד זכה ב-88 אחוזים מקולות הבוחרים בבחירות לנשיאות סוריה • את הניצחון חגגו תומכיו בירי מרגמות שכמה מהן נחתו בישראל • מערכת כיפת ברזל המוצבת בצפון הופעלה, אך נכשלה ביירוט
אליעזר היון
ז' סיון התשע"ד / 05.06.2014 00:05

הסקרים צדקו: בשאר אסאד, נשיא סוריה, זכה בכהונה נוספת כאשר זכר ב-88.7 אחוזים מקולות הבוחרים. שני המתמודדים האחרים, חבר הפרלמנט לשעבר חסאן א-נורי ומאהר חג’אר, קיבלו בין שלשה לחמישה אחוזים כל אחד.

לאסאד זו הקדנציה השלישית כנשיא והוא בירך את העם הסורי וביקש שייצאו לחגוג את התוצאות המשמחות שלא באמצעות יריות באוויר, המהוות סכנה לחיי התושבים.

אלא שבקשתו של הנשיא החדש-ישן לא הגיעה כפי הנראה אל תומכיו שמיהרו לשגר רקטות ופצצות מרגמה באוויר לאות שמחה.

ירי תלול מסלול בוצע הערב (רביעי) מכיוון סוריה לעבר צפון רמת הגולן. סוללה של מערכת ההגנה האווירית כיפת ברזל, המוצבת בצפון, הופעלה אך ניסיון היירוט לא צלח.

הפצצות נפלו בשטחים פתוחים, והציתו שריפה באזור אלוני הבשן. איש לא נפגע. בסך הכול, זוהו שלושה שיגורים. 

מלבד שיגור פצצות המרגמה זוהו גם יריות קליעים באזור החרמון.

על פי הערכות אחרות, אירועי הירי הנם חלק ממלחמת האזרחים בסוריה וזליגתם לישראל נובעת מהעובדה שצבא סוריה מנסה בתקופה האחרונה לשבור את כיסי ההתנגדות של המורדים הממוקמים ברמת הגולן הסורית.

רוב השטח המצוי ברצועת הגבול של סוריה עם ישראל נכבש על ידי המורדים, שאף הצליחו להסב נזקים כבדים לצבא סורי. כעת מתרכזים הקרבות במרחב גבול קונייטרה, הנמצא בשליטת הצבא הסורי.

 בשבת האחרונה נשמעה אזעקה באזור רמת הגולן בעקבות חשש לירי מסוריה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות