טרגדיה באומן: חסיד גור שהתקרב לברסלב טבע בנהר בחג – ונפטר

שלמה זלמן קוזלובסקי ז"ל, בן 23, נפטר בבית חולים באומן, לאחר שבחג יצא לטבול בנהר המקומי - וטבע • "חבר צלל עמוק והוציא אותו חסר הכרה" • פונה מחוסר הכרה לבית חולים, שם נאבקו הרופאים על חייו - אולם למרבה הצער הבוקר הוא נפטר
נחמן וייס
ז' סיון התשע"ד / 04.06.2014 23:40

טרגדיה:  שלמה זלמן קוזלובסקי ז”ל, חסיד גור שהתקרב לחסידות ברסלב, בן 23, נפטר בבית חולים באומן, לאחר שבמהלך החג טבע בנהר המקומי, כאשר יצא לטבול בשעת אחר צהרים.

המנוח ז”ל נמשה מהמים במצב קשה ואושפז בבית חולים מקומי באומן, שם נאבקו הרופאים על חייו, אולם למרבה הצער ללא הצלחה – והבוקר (חמישי) הוא נפטר.

בשלב זה הרשויות המקומיות מסרבות לשחרר את הגופה. עסקנים ממרכז ברסלב ועדים ששהו בנהר, העידו במשטרה המקומית על השתלשלות האירועים, כדי להוביל לשחרור הגופה ללא דרישה לניתוח. 

הצעיר הגיע אל הציון באומן לקראת חג השבועות, יחד עם קבוצה של עשרות חסידים שהגיעו לאוקראינה בטיסה מיוחדת.

אורח השוהה באומן סיפר: “הוא הלך עם כמה בחורים לטבול בנהר. רוסי מקומי, שמתגורר סמוך לנהר, אמר להם שלא יכנסו, כי ‘המקום מסוכן, כבר טבע כאן בחור’. הם לא הקשיבו, והבחור נכנס לטבול.

“החברים ראו שלא יוצא, אחרי כמה דקות קפץ חבר אחר, חיפש אותו, צלל עמוק, והוציא אותו חסר הכרה עם קצף ודם מהאף והפה. כנראה נפתח לו הראש מאחד הסלעים. ביצעו בו החייאה שעברה בשלום.

“אנשי האמבולנס של הצלה המקומי הנשימו אותו עם בלון חמצן. הוא פתח לרגע את העיניים – ואיבד שוב את ההכרה. כעת בבית חולים מקומי”.

לדברי תושבים מקומיים, “המים בנהר מזוהמים”, ורק מי שמכיר את המקום היטב, יודע לשחות בו. ככל הנראה הצעיר החליק ממקום גבוה ונפל פנימה אל הנהר.

לפני שנתיים וחצי אירעה טרגדיה באותו מקום, כאשר אלי אליה ז”ל, תלמיד ישיבה בן 19, טבע למוות.

הצלה אומן

הצלה אומן

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות