הרב ברלנד יישאר במעצר עד הגשת תסקיר; אנשיו התעמתו עם שוטרים

השופט החליט להשאיר את מנהיג 'שובו בנים' במעצר, עד שיערך תסקיר משלים בעניינו מטעם שירות המבחן • עו"ד רחל תורן תקפה את תסקיר המבחן שהמליץ שלא לשחררו לחלופת מעצר • חסידיו של הרב ברלנד התעמתו עם המאבטחים והשוטרים - ופוזרו בכוח
חיים טוויל
ו' אב התשע"ו / 10.08.2016 16:28

השופט שמואל הרבסט, שופט  בית משפט השלום בירושלים, החליט היום (רביעי) להשאיר את הרב אליעזר ברלנד, עד להגשת תסקיר מבחן משלים מטעם שירות המבחן בעניינו.  התסקיר יוגש עד חמישי הבא – ט”ו באב – ואז יקבע מועד לדיון.

נגד מנהיג קהילת ‘שובו בנים’ הוגש לפני שבועיים כתב אישום על ביצוע מעשים חמורים בנשים מקהילתו.

במהלך הדיון הציגו נציגי הפרקליטות את ההמלצה השלילית של שירות המבחן, בו ממליצה קצינת המבחן שנפגשה עם הרב ברלנד שלא לשחררו למעצר בית.

בתגובה אמר הרב ברלנד במהלך הדיון: “אני רוצה להשתחרר היום. ברגע זה”. הרב אמר את הדברים לאחר שנטען כי ביקש מקצינת המבחן להישאר במעצר. לטענתו, דבריו כפי שבאו לידי ביטוי בתסקיר – שובשו.

“זה לא מה שאמרתי לקצינת המבחן”, אמר הרב לשופט, והדגיש: “לא נמלטתי”.

באת כוחו, עו”ד רחל תורן תקפה את תסקיר המבחן  שהמליץ שלא לשחררו לחלופת מעצר.

בסופו של דבר, קבע השופט, כאמור, כי יש לבצע תסקיר משלים, שיוגש עד ליום 18.8.16 ויועבר לעיונם של הצדדים ולתגובתם, ככל שיראו צורך בכך. לאחר קבלת תגובות, ייקבע דיון בהתאם.

עם תום דיון שהתקיים בבית משפט השלום בירושלים, עשרות מתומכי הרב המתינו מחוץ לבית המשפט  וחלקם התעמת עם המאבטחים והשוטרים במקום.  כוח משטרה פיזר אותם. “כרגע שקט במקום”, נמסר מהמשטרה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות