אחיו של הרב מיכאל מרק הי”ד: חושש מכך שרוצח אחי עדיין חי

פרופ' צבי מרק אחיו של הרב מיכאל מרק הי"ד מצר על עובדת היוותרותו בחיים של רוצח אחיו ממשוחררי עיסקת שליט: "אני חושש שהוא ישוחרר" • "מי שעמד בראש הקמפיין לשחרור הרוצחים צריך לתת את הדין"
קובי פינדרוס
כ"א תמוז התשע"ו / 27.07.2016 13:30

פרופ’ צבי מרק, אחיו של הרב מיכאל מרק הי”ד, מצר הבוקר (רביעי) על העובדה כי רוצח אחיו עדיין חי.

“בימים האחרונים התחלתי לחוש לא טוב עם העובדה שעדיין לא תפסו את הרוצחים. ידעתי שעושים כל מה שאפשר והרגשתי שיש צורך שיתפסו אותם כמה שיותר מהר, כדי שייצרב בתודעה שדם יהודי אינו הפקר ומי שרוצח דמו בראשו”, הוא אומר בראיון לערוץ 7.

“אני חייב להגיד שאני מאוד מצר על כך שהרוצח השני שנלכד בחיים – עדיין חי. אני חושש שהוא ישוחרר. הוא עצמו ממשוחררי עסקת גלעד שליט. הוא שוחרר בעקבות הלחץ הציבורי של נועם שליט וחבורה שלמה שהובילה את הקמפיין.

“יש כאן כבר שבעה נרצחים שנרצחו על ידי משוחררי גלעד שליט. כבר לא סופרים אותם – מלאכי רוזנפלד, ברוך מזרחי, דני גונן, גלעד מיכאל שער, יעקב נפתלי פרנקל, אייל יפרח ואל כל הקדושים הצטרף גם אחי מיכי”.

פרופ’ מרק דרש תגובה מראש הממשלה ביחס לשחרור המחבלים תמורת החיל גלעד שליט, ותקף את מובילי הקמפיין: “אני חושב שצריך לנהל מערכת ציבורית – לא רק נגד המדינאים שעשו את הטעות ושחררו את גלעד שליט תמורת אותם מחבלים, אלא לדעתי בנימין נתניהו צריך להגיב.

“צריך לעשות חשבון נפש ציבורי של מי שעמד בראש הקמפיין לשחרור הרוצחים והוא צריך לתת את הדין. גם הציבור שתמך בשחרור והפעיל לחץ על הממשלה שהושפעה מהציבור. לעם לא היה מספיק חוסן להגיד שעד כאן ויש גבול למה שאפשר לשחרר ויש גבול למספר הנרצחים שצריכים להירצח בשביל בן אדם אחד”, הוא מבהיר.

מרק הדגיש כי אין לו טענות מול שליט גופו: “אין לי טענה לגלעד שליט אלא למי שהוביל את הקמפיין. אם הוא אדם רציונאלי הוא היה יכול לדעת את התוצאות. אנחנו רק בתחילת הדרך ומסתובבים בשטח רבים ממשוחררי שליט. הענין הזה צריך לעלות עכשיו לדיון ולא לחכות לרגעים שיש חטיפה או הסכמים ואז לדון – אלא לתבוע עכשיו, לקיים דיון ולעשות חשבון נפש”.

“שהם יעברו מקבר לקבר ויבקשו סליחה, הם ניהלו קמפיין חסר אחריות שהזהרנו שיעלה בדמים רבים. אני לא אוהב להתראיין על הנושאים האלה, אבל ברגע זה צריכים לעורר את השיח גם אם הוא יהיה שנוי במחלוקת”, מסכם צבי מרק.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות