‘שגשגו בהמוניכם’: ביבי מתנצל בפני ערביי ישראל • טיבי ועודה זועמים

בסרטון שפרסם ראש הממשלה, הוא התייחס לאמירות שלו כלפי המגזר הערבי ביום הבחירות, ואמר: "אנשים רבים נפגעו, וניתן להבין זאת" • כעת, הוא מבקש: "קחו חלק בחברה הישראלית" • אחמד טיבי: "גם הספין הזה לא יתפוס"
יוני גרין
כ' תמוז התשע"ו / 26.07.2016 01:51

ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה אמש (שני) לאזרחי ישראל הערבים וקרא להם להשתלב בחברה הישראלית.

“לפני שנבחרתי, אמרתי שהמצביעים הערבים באים לקלפיות בהמוניהם. אף על פי שהתכוונתי למפלגה פוליטית ספציפית, אנשים רבים נפגעו, וניתן להבין זאת. אני התנצלתי על האופן שבו הובנו דבריי. אלא שהיום אני מבקש ללכת צעד אחד קדימה. היום, אני מבקש מכם אזרחי ישראל לקחת חלק בחברה הישראלית – בהמוניכם. עיבדו בהמוניכם, למדו בהמוניכם, שגשגו בהמוניכם. ישראל חזקה בזכות – ולא למרות – הגיוון והפלורליזם שמאפיינים אותה”.

בהמשך, מנה את הישגי האזרחים מקרב המגזר. “למעלה מ-20% מאזרחינו הם ערבים. אתם הגעתם להישגים מדהימים – שופטים בבית המשפט העליון, חברי כנסת, סופרים בעלי שם, רופאים, רוקחים, יזמים, בעלי חברות בתעשיות ההי-טק, מדענים. אני גאה בתפקיד שאתם ממלאים בהצלחתה של ישראל. אני רוצה שתמלאו תפקיד גדול אף יותר”.

נתניהו הוסיף: “אני גאה על כך שהממשלה בראשותי קיבלה לאחרונה החלטה להשקיע משאבים גדולים מאוד בקהילות הערביות. היישובים הערביים זוכים לתמיכה חסרת תקדים בתשתיות ציבוריות, בתחבורה, בתעסוקה, ברווחה, בעוד הרבה תחומים. והסיבה לכך היא פשוטה. העתיד שלכם הוא העתיד שלנו”.

ברשימה המשותפת התייחסו בציניות לדברי ראש הממשלה.

יו”ר המפלגה, ח”כ איימן עודה אמר: “ראיתי הערב את הסרטון ושאלתי את עצמי האם מדובר באותו אדם שניסה בכל מאודו למנוע את התוכנית הכלכלית, שניסה להוסיף עוד ועוד התניות עד שהתוכנית תהיה בלתי ישימה? האם זה אותו ראש ממשלה שהסית כנגדנו בבחירות ומאז רק הלך והחריף באמירותיו המסיתות?”.

“כשראיתי שבחרת לפנות אלינו גם באנגלית הבנתי בדיוק לאן המסר הזה מיועד ומה מטרתו. לכן אני אומר לראש הממשלה בשם הציבור הערבי שאת מפגן הצביעות שלו הערב אנחנו לא קונים”.

ח”כ אחמד טיבי הגיב: “פנייתו הנרגשת של מר נתניהו לתושבי טייבה ורהט באנגלית מעלה חיוך וסימני שאלה על הרקע לספין הזה. אם ראיתם רעידות קלות בסרטון זה בגלל שגם הצלם נקרע מצחוק. נתניהו אפילו לא מתנצל על אמירתו הגזענית אז, אלא ‘מתנצל אם דבריו לא הובנו כהלכה’. שוב הערבים (והיהודים) לא הבינו את הגיגיו.

טיבי המשיך ועקץ: “מענין אם המניע הוא הביקורת מארגון ה-OECD או גורם בינלאומי אחר. הוא אישית וממשלתו אחראים לפערים העצומים בין היישובים הערבים והיהודים והוא זה שמתגאה בהריסות בתים במקום שילוב אמיתי. גם הספין הזה לא יתפוס”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות